همزمان با افزایش موج اعتراض‌ها مطرح شد؛ افزایش حقوق پلیس در ایران

پلیس در جمهوری اسلامی حلقه نخست سرکوب اعتراض‌های میدانی محسوب می‌شود

گردان‌‌های وابسته به سپاه پاسداران و برخی دیگر از نهاد‌های امنیتی از دیگر بازو‌های سرکوب اعتراض‌ها در ایران محسوب می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی

در شرایطی که برخی گزارش‌ها حکایت از خودداری گروهی از نیرو‌های پلیس از شرکت در سرکوب اعتراض‌ها حکایت دارد، یک نماینده مجلس خواستار افزایش حقوق پلیس در ایران شد.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) مجلس گفت: «لازم است وضعیت معیشتی نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.»

نقدعلی افزود: «هیچ یک از روسای جمهور به خانواده شهدای نیروی انتظامی تماس تلفنی نداشته و هیچ کمیسیون ویژه‌ای برای معیشت و سختی کار آن‌ها مامور به رسیدگی نمی‌شود.»

به گفته او، در ایران هرگز «هشتگ حمایتی برای این مجموعه در فضای مجازی به راه نمی‌افتد».

این نماینده مجلس با معرفی نیرو‌های امنیتی و انتظامی در حکم «دژ محکم کشور اسلامی»، تاکید کرد که حقوق و مزایای آن‌ها باید مورد توجه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باشد.

پلیس حلقه نخست ماشین سرکوب میدانی جمهوری اسلامی ایران است که نیرو‌های بسیج نیز در این سرکوب‌ها همواره در کنار آن‌ قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گردان‌‌های وابسته به سپاه پاسداران و برخی دیگر از نهاد‌های امنیتی نیز از دیگر بازو‌های سرکوب اعتراض‌ها در ایران محسوب می‌شوند که بودجه آن‌ها همه ساله افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، هم امروز با حمایت از نیرو‌‌های مسلح، به ویژه سپاه پاسداران، از  آن‌ها خواست که همچنان به «پیشرفت‌» و «مقاومت‌ها»ی خود ادامه دهند.

بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی در ایران حتی بدنه حامیان نظام و اعضای نهاد‌های حاکمیتی هم‌چون نیرو‌های مسلح را هم گرفته و بر معیشت آن‌ها هم تاثیر منفی گذاشته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز با انواع امتیاز‌های مالی می‌کوشند مانع از فروپاشی انتظام و سازمانی شوند که که طبق گزارش‌ها از دور تازه اعتراض‌ها در ایران، با سردرگمی و آشفتگی دست و پنجه نرم می‌‌کند.

مجموعه فیلم‌ها و تصاویری که از اعتراضات سراسری در ایران منتشر شده است نیز نشان می‌دهد که نیروی‌های سرکوب توان ایستادگی مقابل معترضان ندارند و در بسیاری موارد صحنه را خالی می‌کنند.