شاهزاده رضا پهلوی: نیروهای سرکوب چاره‌ای جز تسلیم شدن به اراده مردم ندارند

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به «ملت ایران» چنین گفت:«شما عزم‌تان را جزم کرده‌اید که سرنوشت خود را به‌دست بگیرید و آینده را بسازید»

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار ویدئویی در روز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، تظاهرات چهار روز گذشته در ایران را گسترده‌ترین اعتراضات خیابانی پس از وقایع آبان ۱۳۹۸ دانست. او در ابتدای سخنانش خطاب به مردم ایران گفت:«[شما] نقطه غیر قابل بازگشتی را در راه پس گرفتن میهن‌مان از رژیم ضد ایرانی جمهوری اسلامی رقم زده‌اید.»

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از این پیام ویدئویی گفت آنچه اعتراض‌ها به قتل مهسا امینی را از دیگر تظاهرات‌های اعتراضی سال‌های گذشته متمایز می‌کند «پیشگامی زنان حق‌طلب» ایران در این تجمعات است.

شاهزاده رضا پهلوی در عین‌حال همراهی و همگامی مردان با زنان را یکی دیگر از نقاط تمایز اعتراض‌های روزهای اخیر در ایران به‌شمار آورد. به‌گفته او سر دادن شعار «زن، زندگی، آزادی» و همچنین همراهی تمامی گروه‌ها و طبقات اجتماعی ایران، سدی در مقابل تفرقه‌افکنی‌های جمهوری اسلامی ساخته است.

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به «ملت ایران» چنین گفت:«شما عزم‌تان را جزم کرده‌اید که سرنوشت خود را به‌دست بگیرید و آینده را بسازید.»

شاهزاده رضا پهلوی، ضمن اشاره به گوناگونی گروه‌های اجتماعی و جریان‌های سیاسی‌ای که پشتیبانی خود را از تظاهرات‌های خیابانی چهار روز گذشته اعلام کرده‌اند، تاکید کرد که این اقدامات سرآغاز نافرمانی‌هایی است که می‌تواند دستگاه دولتی حاکم بر ایران را فلج کند و موجب می‌شود تا «مبارزه ملت» به «پیروزی نهایی» نزدیک شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی، ضمن اشاره به مرگ مظلومانه مهسا امینی و اینکه در حال حاضر نام او به نماد «خشم و همبستگی ملی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است»، بار دیگر خطاب به مردم ایران چنین گفت:«تداوم و فراگیرتر کردن اعتراضات و اعتصابات کلیدِ پیروزی است.»

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی «قدرت مردم متحد از هر حکومت سرکوبگری نیرومندتر است.»

شاهزاده رضا پهلوی در فراز پایانی این پیام ویدئویی، با خطاب قرار دادن نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی، گفت:«بدانید که سرانجامی جز تسلیم شدن در مقابل اراده ملت ندارید.»

شاهزاده رضا پهلوی پیش از این پیام نیز همزمان با انتشار خبر کشته شدن مهسا امینی، و آغاز اعتراض‌های خیابانی علیه این واقعه، از مردم ایران خواست تا روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری را روز عزای عمومی بدانند و با نمادهای سوگواری یاد تمامی کشته‌شدگان به دست جمهوری اسلامی را گرامی بدارند.

از سوی دیگر شهبانو فرح پهلوی هم روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده امینی، نوشت با وجود تمام تلاش‌های جمهوری اسلامی به‌منظور سرکوب زنان، مبارزه آزادی‌خواهانه و خستگی‌ناپذیر زنان ایران، قابل ستایش و تقدیر است. شهبانو فرح پهلوی در این پیام همچنین اعلام کرد «گزمه‌های حکومت ضد ایرانی» عامل قتل مهسا امینی هستند.

بیشتر از