طالبان ۱۴ جوان را در شهرستان رخه پنجشیر بازداشت کردند

حدود ۵۰ خانواده از دره عبدالله خیل استان پنجشیر وادار به ترک خانه‌ها و کوچ اجباری شدند

طالبان ده‌ها خانه و مسجد و مدرسه در پنجشیر را به پاسگاه‌ نظامی تبدیل کرد- AFP/WAKIL KOHSAR

منابعی آگاه در پنجشیر از بازداشت ۱۴ تن از ساکنان شهرستان رخه پنجشیر خبر دادند. این منابع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور، روستاهای «بخشی خیل»  شهرستان رخه را خانه‌به‌خانه بازرسی کردند  و ۱۴ تن از ساکنان این روستا را که بیشترشان جوانان بودند، به اتهام عضویت در جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی کردند. این منابع آگاه گفتند که طالبان روز دوشنبه نیز خانه‌های منطقه «رحمان خیل» بازارک مرکز استان پنجشیر را تفتیش کردند.

به گفته منابع آگاه در پنجشیر، طالبان ده‌ها خانواده دره عبدالله خیل و پریان را از خانه‌هایشان بیرون کردند و به شمار دیگری از این خانواده‌ها گفتند که باید خانه‌هایشان را ترک کنند.

این منابع آگاه گفتند که در دو روز گذشته، طالبان حدود ۵۰ خانواده در دره عبدالله خیل را وادار به ترک خانه‌ها و کوچ اجباری کردند؛ این خانواده‌ها از نزدیکان حاجی ملک خان و خنجرخان، فرماندهان جبهه مقاومت ملی، بودند که در درگیری‌های هفته گذشته با طالبان جان باختند. شمار خانواده‌هایی که از سه روستای شهرستان پریان کوچ داده شده‌اند تاکنون روشن نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفتند در حالی که طالبان ده‌ها خانه و مسجد و مدرسه در پنجشیر را به پاسگاه‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، اکنون می‌کوشند ۱۸۵ پاسگاه در سراسر پنجشیر ایجاد کنند که بر بلندی‌ها و مناطق مرتفع قرار دارد و مشرف بر خانه‌های مردم است.

بر اساس گزارش‌ها، در یک هفته گذشته طالبان ده‌ها غیرنظامی را در پنجشیر به اتهام عضویت در جبهه مقاومت ملی به گلوله بستند و ده‌ها تن دیگر را نیز بازداشت و شکنجه کردند.

ساکنان پنجشیر گفتند هر بار که طالبان در نبرد با نیروهای جبهه مقاومت با شکست روبرو می‌شوند و تلفات سنگین به آن‌ها وارد می‌شود، این گروه غیرنظامیان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

هفته گذشته درگیری‌های سختی میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان در پنجشیر رخ داد. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شدند که هزاران طالب به رهبری ملا عبدالقیوم ذاکر، مسئول نظامی طالبان برای پنجشیر و اندراب، برای سرکوب نیروهای جبهه مقاومت ملی به پنجشیر حمله کردند. در این درگیری‌ها، تلفات سنگینی به طالبان وارد شد و نیروهای جبهه مقاومت ملی نیز نزدیک به ۳۰ تن از اعضایشان را از دست دادند.

بیشتر از جهان