آمریکا تصاویر جدیدی از حمله به مخفیگاه بغدادی منتشر کرد

ژنرال مکنزی جزئیات بیشتری از این عملیات ارایه داد

ژنرال مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده-سنتکام- شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری در پنتاگون عملیات از بین بردن ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش را تلاشی فشرده و سازمانی توصیف کرد.

به گزارش توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا، پس آشکار شدن مخفیگاه بغدادی از طریق اطلاعات تعقیب و گریز، عملیات برای دستگیری یا قتل او برنامه‌زیری شد و یک تیم ویژه ماموریت را بر عهده گرفت.

ژنرال مکنزی در ادامه گفت که طرح کلی این حمله توسط هلیکوپترهایی بود که از قبل در سوریه مستقر شده بودند.

توییتر سنتکام عکسی را از محل اختفای بغدادی قبل از حمله منتشر کرده، خانه‌ای در منطقه‌ای دورافتاده در ادلب در شمال غربی سوریه.

فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در توصیف حمله به این خانه گفت که نیروهای داعش از دو منطقه به سوی هلیکوپترهای نیروهای ویژه تیراندازی می‌کردند، اما در نهایت خانه محاصره شد و نخست به زبان عربی از افرادی که در خانه بودند، خواسته شد، خارج شوند. اقدامی که به گفته وی به منظور جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و به ویژه کودکان انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مکنزی، بغدادی پس از اینکه متوجه می‌شود دستگیری او حتمی است، بمبی را منفجر می‌کند که موجب کشته شدن او و دو کودک همراهش می‌شود.

سپس بقایای جسد او برای تشخیص هویت آزمایش و بررسی می‌شود و پس از اطمینان از هویت او، باقیمانده‌ جسد طبق قانون درگیری مسلحانه در مدت ۲۴ ساعت در دریا دفن می‌شود.

او بار دیگر از شرکای آمریکا و همکاری بین سازمانی انجام شده در این عملیات قدردانی کرد.

نیروهای آمریکایی بامداد یکشنبه به مخفیگاه ابوبکر بغدادی حمله کردند. نیروهای کرد در این زمینه با نیروهای آمریکایی همکاری نزدیکی داشتند و دستیابی به لباس زیر و نمونه خون ابوبکر بغدادی به کمک یک مامور نفوذی کرد، در تایید هویت بغدادی نقش مهمی داشت.

بیشتر از جهان