بلومبرگ: امارات ظرفیت تولید نفت را به پنج میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد

امارات متحده عربی به موازات افزایش تولید نفت در مسیر به صفر رساندن آلودگی کربن حرکت می‌کند و قصد دارد سیاست کربن صفر را تا سال ۲۰۵۰ به طور کامل عملیاتی کند

امارات متحده عربی پس از عربستان سعودی و عراق، بزرگترین تولید کننده نفت در اوپک به‌شمار می‌رود-Giuseppe CACACE / AFP

امارات متحده عربی قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا سه سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۵ به پنج میلیون بشکه در روز افزایش دهد. بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هدف از این اقدام، بهره‌مندی بیشتر از درآمد نفتی پیش از گذار جهان به انرژی‌های پاک است.

شرکت ملی نفت ابوظبی که بخش عمده تولید نفت امارات متحده عربی را بر عهده دارد پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید را به پنج میلیون بشکه در روز برساند. اما به گزارش بلومبرگ، اکنون این برنامه برای سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، دستیابی به این هدف بلندپروازانه پرهزینه است اما در عین حال بهای نفت هم پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است. بهای نفت پس از حمله روسیه به ۱۲۰ دلار برای هر بشکه رسید و اکنون حدود ۹۰ دلار است که همچنان به مراتب از هزینه تولید نفت در امارات بالاتر است.

بلومبرگ می‌گوید شرکت ملی نفت ابوظبی از شرکت‌های بین‌المللی که در میادین نفتی همکاری می‌کنند خواسته است که تولید نفت خود را ۱۰ درصد یا بیشتر افزایش دهند. به گفته کارشناسان، درصورتی که امارات موفق شود به هدف خود برای سال ۲۰۲۵ دست‌یابد، خواهد توانست تا پایان دهه جاری میلادی تولید خود را ۱۰ درصد دیگر افزایش دهد.

امارات متحده عربی پس از عربستان سعودی و عراق، بزرگترین تولید کننده نفت در اوپک به‌شمار می‌رود. این کشور می‌گوید هم اکنون نیز از توانایی تولید چهار میلیون بشکه نفت در روز برخوردار است اما باتوجه به سهمیه اوپک براساس آخرین برآوردها در ماه گذشته، روزانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش، متشکل از ۲۳ کشور به رهبری عربستان و روسیه قصد دارند برای ادامه سال جاری میلادی سقف تولید فعلی را حفظ کنند. عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تولید نفت خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

امارات متحده عربی به موازات افزایش تولید نفت در مسیر به صفر رساندن آلودگی کربن حرکت می‌کند و قصد دارد سیاست کربن صفر را تا سال ۲۰۵۰ به طور کامل عملیاتی کند. استفاده از انرژی خورشیدی و سوخت‌های پاک‌تر نظیر هیدروژن از جمله برنامه‌های امارات متحده عربی است. در عین حال امارات با استفاده از تکنولوژی‌‌های روز می‌کوشد آلودگی ناشی از استخراج نفت را به حداقل برساند.

بیشتر از جهان