مسابقات کشتی آزاد جهان؛ آمریکا قهرمان و ایران نایب قهرمان شد

تیم ایران امیدوار بود در غیاب تیم روسیه در این دوره از مسابقات قهرمان شود

ره‌آورد ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۶۱ مدال طلا، ۶۵ نقره و ۴۸ برنز بود- فیلا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب دو طلا، سه نقره و دو برنز، نایب قهرمان مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ صربستان شد. آمریکا و ژاپن هم در این دوره از مسابقات به ترتیب اول و سوم شدند.

رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم تنها کشتی‌گیرانی بودند که در این دوره از مسابقات مدال طلا گرفتند.

رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم هم در این دوره از مسابقات مدال نقره را از آن خود کردند. 

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز مدال برنز این دوره از مسابقات را به سینه آویختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رده‌بندی تیمی هم تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های ایران و ژاپن به ترتیب با کسب ۱۵۰ و ۷۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد که برخی امیدوار بودند در غیاب تیم روسیه بتواند مقام قهرمانی را به دست بیاورد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات سال گذشته اسلو هم با کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز با ۱۶۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌های ۱۹۶۱ یوکوهاما، ۱۹۶۵ منچستر، ۱۹۹۸ تهران، ۲۰۰۲ تهران و ۲۰۱۳ مجارستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد. 

این تیم تاکنون هفت بار عنوان نایب‌قهرمانی جهان را به دست آورده  و ۱۴ بار هم در مکان سوم قرار گرفته است.

آن‌طور که خبرگزاری ایرنا گزارش کرد ۶۱ مدال طلا، ۶۵ نقره و ۴۸ برنز ره‌آورد ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی بوده است.

بیشتر از ورزش