تخریب چند ساختمان در پی زلزله در تایوان

وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۶.۹ در تایوان

به گزارش خبرگزاری مرکزی تایوان، چهار نفر که زیر آوار یک ساختمان گیر کرده بودند، نجات پیدا کردند-Sam Yeh / AFP

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۹ روز یکشنبه در جنوب غربی تایوان چند ساختمان را تخریب کرد و هشدار وقوع سونامی در این کشور صادر شد. مرکز وقوع این زلزله در شهرک چیشانگ در مناطق روستایی جنوب شرق تایوان و در عمق ۱۰ کیلومتری ثبت شد. هرچند در آغاز تصور بر این بود که زلزله وسیع‌تر بوده و برخی تخمین‌ها آن‌ بزرگی آن را ۷.۲ اعلام کردند، اما برآوردهای بعدی شدت آن را کمتر اعلام کرد.

اداره هواشناسی ژاپن هشدار سونامی را برای جزیره میاکو در دریای شرق چین صادر کرد اما پس از مدتی آن‌را متوقفف کرد. اداره زمین‌شناسی آمریکا هم درباره موج سونامی در سواحل نزدیک هشدار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری مرکزی تایوان، چهار نفر که زیر آوار یک ساختمان گیر کرده بودند، نجات پیدا کردند. اداره راه‌آهن تایوان نیز گفت قطاری در منطقه زلزله از ریل خارج شده است اما تلفاتی نداشت و حدود ۲۰ مسافر که گیر افتاده بودند، به سرعت نجات داده شدند.

کولاس یوکاتا، سخنگوی سابق ریاست جمهوری که نامزد انتخابات محلی در استان هوآلین است، گفت یکی از مدرسه‌های محل آسیب دیده است.

سای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، در پی زلزله «مرکز عملیات اضطراری» را فعال کرد. سای در پیغامی ضبط شده از مردم تایوان خواست محتاط باشند چرا که احتمال وقوع پس‌لرزه وجود دارد.

سون لی فانگ، سخنگوی وزارت دفاع تایوان، گفت ۱۱۰ نفر از سربازان ارتش این کشور به استان هوآلین و ساحل شرقی این جزیره اعزام شده‌اند تا در فعالیت‌های امدادی مشارکت کنند.

بیشتر از جهان