برای نجات زمین بامبو بکارید 

بامبو گیاه غول‌پیکری است که هر ۴۰ دقیقه  ۲.۵ سانتیمتر رشد می‌کند 

بامبو به خانواده علف‌ها تعلق دارد و یکی از گونه‌های سریع رشد در قلمرو گیاهان است - Canva

بامبو گونه‌ای گیاه همه‌کاره است که می‌تواند چاره مشکل جنگل‌ز‌‌دایی کره زمین نیز باشد.  هر سال در ۱۸ سپتامبر، دوستداران زمین و این گیاه عجیب و سودمند فایده‌های بی‌پایان آن را به دیگران یادآوری، و اهمیت بامبو را در مقیاس جهانی گوشزد می‌کنند.

بامبو به طرز گسترده در حکم ماده اولیه در صنایع دستی استفاده می‌شود و الیاف آن نیز در بافت پارچه و ساخت کاغذ کاربرد دارد. بامبو که نوعی گیاه غول‌آسا است، سریع‌ترین رشد را در میان گیاهان خشکی در جهان دارد. جالب است بدانید که بامبو هر ۴۰ دقیقه ۲.۵ سانتیمتر رشد می‌کند. بامبو را طلای سبز یا الوار فقرا نیز می‌نامند.

تاریخچه

«روز جهانی بامبو» در سال ۲۰۰۹ از سوی کامش سلام، که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در مقام رئیس سازمان جهانی بامبو خدمت می‌کرد، نامگذاری شد. هدف اصلی از گرامی داشتن روز جهانی بامبو، افزایش آگاهی در مورد بامبو در سطح جهان بود. این روز هر ساله در سطح جهان برای گسترش آگاهی در مورد حفاظت از بامبو گرامی داشته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از بامبو به صورت عمده در ساخت و ساز (کف‌سازی، طراحی سقف و داربست) استفاده می‌شود، و نیز در ساخت مبلمان، مواد غذایی، سوخت‌های زیستی، پارچه، کاغذ، خمیر کاغذ، زغال چوب، و کاشت در باغچه‌های زینتی نیز به کار می‌رود.

حقایق جالب

بامبو به خانواده علف‌ها تعلق دارد و یکی از گونه‌های سریع رشد در قلمرو گیاهان است. نام علمی بامبو (Bambusidae) است. بامبو مانند یک تهویه مطبوع طبیعی عمل می‌کند و دمای اطراف را تا ۸ درجه خنک می‌کند. چای بامبو از گونه‌های بامبوی پهن‌برگ، مانند بامبو ساسا یا ایندوکالاموس، تهیه می‌شود. سه کشور چین، هند، و ویتنام بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان بامبو در جهان به شمار می‌روند. چای بامبو به آرام کردن آسم، مشکلات تنفسی و برونشیت کمک می‌کند. گفته می‌شود که نخستین ترقه در چین از بامبو ساخته شد. بامبو نگه‌دارنده مناسبی برای خاک است و از فرسایش آن جلوگیری می‌کند، و نقش مهمی در محافظت از آب و خاک دارد.

بیشتر از زندگی