دادگستری آمریکا سه هکر ایرانی را به سرقت اطلاعات متهم کرد

صدها شخص حقیقی، سازمان‌های‌ کوچک غیرانتفاعی، نهادهای دولتی، و البته زیرساخت‌های حیاتی هدف حملات مکرر هکرهای ایرانی قرار داشته‌اند

داده‌های وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که متهمان ایرانی، بر اساس «منافع مالی» دست به حمله‌ها و سرقت‌های سایبری زده‌اند‌ـ ALEX WONG/GETTY IMAGES VIA AFP

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه، ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۳ شهریور)، سه شهروند ایرانی را به دست داشتن در مجموعه‌ بزرگی از حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی متهم کرد.

این حملات سایبری بخش‌‌‌های مختلفی از خدمات عمومی، دولتی، و غیردولتی را در چند کشور مختلف، از جمله در ایالات متحده، بریتانیا و اسرائیل، چندین ماه هدف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس روز چهارشنبه  در گزارشی نوشت که در فاصله اکتبر ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۲، کمتر از یک ماه پیش، صدها شخص حقیقی، سازمان‌های‌ کوچک غیرانتفاعی، نهادهای دولتی، و البته «زیرساخت‌های حیاتی»، هدف حملات مکرر هکرهای ایرانی قرار داشته‌اند.

به‌گفته یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا، متهمان از نقص‌های فنی و موارد شناخته‌شده آسیب‌پذیری‌ در شبکه‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری رایج، برای حمله به اهداف و قربانیان خود استفاده کرده‌اند.

کیفرخواست روز چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا نمی‌گوید که این افراد مستقیما به حکومت ایران وابسته‌اند.

داده‌های وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که متهمان ایرانی، بر اساس «منافع مالی» دست به حمله‌ها و سرقت‌های سایبری زده‌اند.

این افراد مشخصا به «کلاهبرداری» و «آسیب‌ عمدی به رایانه‌های محافظت‌شده» متهم شده‌اند.

همزمان، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه سه فرد و چند شرکت‌ فناوری اطلاعات وابسته به حکومت ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

خرداد امسال نیز پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که چند هکر وابسته به ‌حکومت ایران کوشیده‌اند به شبکه رایانه‌ای «بیمارستان کودکان بوستون» آسیب بزنند و این شبکه را مختل کنند.

در سال‌های اخیر، گزارش‌های پرشماری از حملات سازمان‌يافته هکرهای ایرانی یا وابسته به حکومت ایران، به زیرساخت‌ها، شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌ها یا نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در آمریکا، اسرائيل، و برخی از دیگر کشورهای غربی منتشر شده است. حکومت ایران معمولا تمامی این اتهام‌ها را رد می‌کند.