نزدیک به ۶۰ طالب در درگیری‌های دو روز اخیر در پنجشیر کشته شدند

قیوم ذاکر، فرمانده نظامی طالبان در پنجشیر، حمله‌های طالبان را به نیروهای مقاومت رهبری می‌کند

طالبان در یک سال گذشته برای تصرف کامل پنجشیر هزاران جنگجو فرستاده‌اند اما تا کنون به این هدف دست نیافته‌اند - AFP/Ahmad Sahel Arman

جبهه مقاومت ملی از کشته شدن ده‌ها طالب در درگیری‌های دو روز اخیر در پنجشیر خبر می‌دهد. نیروهای مقاومت گران در پنجشیر به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان بامداد یکشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ (۱۱ سپتامبر)، به قرارگاه‌های فراج، حصارک، دره، پیشغور، کوهسور پیران، و کماندوها حمله کردند و با نیرو‌های این جبهه درگیر شدند. 

به گفته آنان، در این درگیری‌ها حدود ۲۵ طالب کشته، و شمار دیگر نیز مجروح شدند. درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت هنوز هم در شهرستان دره ادامه دارد.

جبهه مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه، ۱۹ شهریور، طالبان حملات گسترده‌ای را بر قرارگاه‌های نیروهای مقاومت در بخش‌هایی از پنجشیر آغاز کردند و ساعت‌ها با آنان درگیر شدند. بنا به این بیانیه، در این درگیری‌ها نیز ۳۲ طالب کشته، و ۱۳ طالب دیگر زخمی شدند.

نیروهای مقاومت شمار طالبانی را به قرارگاه‌های جبهه مقاومت ملی در پنجشیر حمله کردند، حدود ۷۰۰۰ تن اعلام می‌کنند و می‌گویند که رهبری این هزاران طالب را ملا قیوم ذاکر برعهده دارد که به ‌تاز‌گی به فرماندهی نظامی طالبان در جبهه پنجشیر و اندراب گمارده شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان تاکنون هیچ گونه گزارش رسمی در مورد حمله به نیروهای جبهه مقاومت و تلفات نیروهای خود در درگیری با آنان نداده‌اند، اما تصویرهایی که از پنجشیر به ایندیپندنت فارسی رسیده است، آمبولانس‌های طالبان را در حال رفت‌وبرگشت در محل‌های درگیری‌ها نشان می‌دهد. منابعی نیز می‌گویند که جسد‌های افراد طالبان در نقاط درگیری‌ها بر جای مانده است و شماری از زخمیان طالبان هم در بیمارستان‌های استان پنجشیر بستری‌ شده‌اند.

نیرو‌های جبهه مقاومت ملی روز ۲۴ مرداد، در نخستین سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان، حملات گسترده‌ای به پاسگاه‌های رژیم طالبان در پنجشیر راه‌اندازی کردند. در این حمله‌ها تلفات سنگینی به طالبان وارد شد و نیروهای جبهه مقاومت ۴۰ طالب را اسیر گرفتند.

طالبان در یک سال گذشته بارها به قرارگاه‌های جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب حمله کرده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند بر تمامی پنجشیر و اندراب تسلط یابند.