نمایش اتحاد در بریتانیا؛ دو پسر شاه چارلز و همسرانشان گرد هم آمدند

گفته می‌شود ویلیام، ولیعهد جدید بریتانیا، بود که برادرش را برای «نمایش اتحاد» فراخواند 

درگذشت الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، ظاهرا موسمی شده است برای نمایش اتحاد در خانواده سلطنتی. شاهزاده ویلیام، که اکنون ولیعهد بریتانیا است، روز شنبه در اقدامی غافلگیرکننده، همراه همسرش، کیت میدلتون، برادرش، هری، و همسر هری، مگان مارکل، بیرون قلعه وینزر برای یادبود ملکه فقید بریتانیا حاضر شدند.

این اولین بار در دو سال و نیم گذشته بود که این چهار نفر کنار یکدیگر دیده شدند. حالا این سوال مطرح است که این چهار نفر چه نقشی در آینده خانواده سلطنتی خواهند داشت؟ سیلویا هیوئی، خبرنگار آسوشیتدپرس در لندن، در گزارشی تحلیلی به این مسئله اشاره کرد که ویلیام و کیت ۴۰ ساله، که سه فرزند کم‌سن‌و‌سال دارند، «باید بلافاصله نقشی محوری‌تر به‌عنوان چهره سلطنت داشته باشند».

هری دو سال پیش، در میانه بحران‌هایی که در مورد همسرش به وجود آمده بود، از وظایفش در نهاد سلطنت استعفا کرد و به آمریکا نقل مکان کرد. به گفته هیوئی، نمایش اتحاد روز شنبه کار ویلیام بود. اکنون، برخی امیدوارند هری ۳۷ ساله تلخی‌های گذشته، از جمله اتهام‌های نژادپرستی خانواده سلطنتی علیه همسرش، را کنار بگذارد و به کمک برادر بزرگ‌ترش بیاید.

جو لیتل، مدیرعامل مجله «مجستی»، گفت: «ویلیام و کاترین به‌عنوان شاهزاده و شاهدخت جدید ولز [عنوان سنتی ولیعهد بریتانیا و همسرش] حتی بیش از پیش زیر نورافکن رسانه‌ها خواهند بود.»

همین دو هفته پیش بود که ویلیام و کیت اعلام کردند می‌خواهند خانواده‌شان را از مرکز لندن به اقامتگاهی روستایی‌تر در وینزر منتقل کنند. ناظران می‌گفتند آن‌ها می‌خواهند فرزندانشان، که سال تحصیلی جدید را در مدرسه‌ای خصوصی آغاز کرده‌اند، در محیط و شرایطی «عادی‌تر» بزرگ شوند و خانواده حریم خصوصی بیشتری داشته باشد. 

شاه چارلز سوم مدت‌ها پیش از اینکه به سلطنت برسد، گفته بود می‌خواهد هزینه‌های نهاد سلطنتی را پایین بیاورد و گروه مرکزی خانواده سلطنتی را کوچک‌تر کند. اما در سال‌های اخیر، رویدادهایی ناگوار به‌اجبار باعث کوچک‌تر شدن حلقه مرکزی شدند: کناره‌گیری هری از وظایف سلطنتی پس از برخی مشکلات و کناره‌گیری شاهزاده اندرو پس از اتهام‌های جنسی که در موردش مطرح شد.

حالا باید دید نسل بعدی آینده نهاد سلطنت را چطور رقم خواهد زد.

بیشتر از جهان