بناهای مشهور جهان به یاد ملکه نورانی شدند

تصویر ملکه الیزابت دوم که تالار اپرای سیدنی را افتتاح کرده بود بر این بنای عظیم نورپردازی شد

در پی آنکه ملکه الیزابت دوم، بعد از ۷۰ سال سلطنت، در ۹۶ سالگی درگذشت، تعدادی از کشورهای جهان پرچم‌هایشان بر فراز ساختمان‌های دولتی را به حالت نیمه‌افراشته درآوردند. افزون بر این، بسیاری از بناهای مشهور جهان به یاد و احترام ملکه الیزابت دوم نورانی شدند.

دروازه براندنبورگ واقع در شهر برلین آلمان، یکی از بناهای مهمی بود که به احترام درگذشت الیزابت دوم، پرچم بریتانیا را نورپردازی کرد. این دروازه در قسمت غربی شهر واقع شده است و یکی از معروفترین نمادهای اروپا در نظر گرفته می‌شود. طرح بنای این دروازه مشابه دروازه ورودی شهر آتن یا دروازه معروف پروپیلائه است.

برج صلح اتاوا، یکی دیگر از ساختمان‌های مهمی است که پس از درگذشت ملکه با نورپردازی تصویر نشان پادشاهی بریتانیا به الیزابت دوم ادای احترام کرد. این برج یکی از بناهای معروف پایتخت کانادا است که نمادی برای این کشور محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در استرالیا، تصویر ملکه فقید بریتانیا بر تالار عظیم اپرای سیدنی نورپردازی شد. این بنا یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم ازلحاظ هنر معماری است که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو‌سات‌ولز کشور استرالیا قرار دارد. این ساختمان در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به‌شمار می‌رود. افتتاح این سازه به دست ملکه الیزابت دوم در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ انجام شد و یورن اوتزان، معمار دانمارکی و طراح آن، مدال طلای موسسه رویال آرشیتکت استرالیا را دریافت کرد.

ساختمان امپایر استیت، برج ۱۰۲ طبقه تجاری شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا، نیز به احترام درگذشت ملکه به رنگ بنفش درآمد. این ساختمان در طول سال‌ها به یکی از نمادهای کلان‌شهر نیویورک تبدیل شده‌ است.

تندیس عیسی مسیح بر فراز ریودوژانیروی برزیل نیز به رنگ پرچم بریتانیا درآمد. این تندیس با ۳۹٫۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌ است. رئیس‌جمهوری برزیل به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.

همچنین ساختمان شهرداری تل‌آویو در اسرائیل و برخی از دیوارهای ساختمان‌های اورشلیم، از مناطق دیگری بودند که پس از درگذشت ملکه به رنگ پرچم بریتانیا درآمدند.

بیشتر از جهان