ماه دبی؛ برنامه پنج میلیارد دلاری گردشگری امارات

ماه دبی، یک مقصد گردشگری آینده‌نگر با شبیه‌سازی اقامتگاه‌های فضایی ساخته خواهد شد

ماه دبی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه گردشگری مدرن امروزی در  خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. Moon World Resorts Inc

یک پروژه جدید گردشگری که ماه دبی (Moon Dubai) نام دارد، سازه‌ای عظیم با ۲۲۴ متر ارتفاع خواهد بود و ساخت آن حدود ۴۸ ماه طول می‌کشد. ماه دبی تنها یک مجسمه یا اثر هنری نیست، بلکه قرار است امکاناتی در آن فراهم باشد تا آماده پذیرش سالانه ۲.۵ میلیون مهمان شود.

هزینه ساخت ماه دبی حدود پنج میلیارد دلار خواهد بود، اما این مبلغ شامل ساخت مراکز ورزشی و تناسب اندام، یک کلوب شبانه، مرکز گردشگری فضایی و موارد دیگر هم می‌شود.

شرکت صاحب و سازنده این پروژه قصد دارد تا با همکاری چند آژانس فضایی، به دبی در صحنه جهانی گردشگری فضایی کمک کند.

هدف نهایی، گرفتن مجوز چهار اقامتگاه قمری است که حداقل یکی از آن‌ها در آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و خاورمیانه‌/‌آفریقای شمالی خواهد بود. بنیانگذاران این شرکت، ساندرا جی. متیوز و مایکل آر. هندرسون در حال برنامه‌ریزی یک نمایشگاه جهانی در سال ۲۰۲۳ برای علاقه‌مندان گردشگری فضایی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متیوز و هندرسون می‌گویند: «ماه دبی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه گردشگری مدرن امروزی در کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که بازدیدهای گردشگری سالانه از دبی را دو برابر می‌کند خواهد بود. این پروژه به شکل چشمگیری بر هر جنبه‌ای از اقتصاد امارات، ازجمله گردشگری، حمل‌ونقل، املاک تجاری و مسکونی، زیرساخت‌ها، خدمات مالی، هوانوردی و فضا و انرژی تاثیر خواهد گذاشت.»

هنوز جزئیات زیادی از امکانات و فضای داخلی این پروژه منتشر نشده است، اما نماهای خلاقانه‌ای که حال و هوای آن را بعد از ساخت نشان می‌دهد شبیه به اقامتگاه‌های فضایی داستان‌های علمی تخیلی است.

گفته می‌شود این اقامتگاه و مرکز گردشگری تحت گواهینامه طلایی LEED و با استاندارد پنج ستاره ساخته خواهد شد.

امارات متحده عربی در حال حاضر در حال بررسی فرصت‌های پیرامون اجرام آسمانی، توسعه فناوری ارتباطات ماهواره‌ای و به‌کارگیری آخرین فناوری‌های فضایی در کاربردهای زمینی است.

اخیرا این کشور با برنامه‌ریزی اولیه برای ساخت ماهواره، ۸۲۰ میلیون دلار به برنامه‌های جاه‌طلبانه فضایی‌اش اختصاص داده است.

 

بیشتر از سفر