کی‌روش مدیر فنی، نکونام سرمربی تیم ملی در جام ملت‌ها

برنامه فدراسیون برای آینده نیمکت تیم ملی ایران

فدراسیون فوتبال برای آینده تیم ملی ایران برنامه‌هایی را تنظیم کرده است که در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. سرمربی مورد نظر فدراسیون جواد نکونام است، اما فدراسیون می‌خواهد از کارلوس کی‌روش به عنوان مدیر فنی تیم ملی در جام ملت‌ها استفاده کند.

قرارداد ۳ ماهه کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران تا پایان جام جهانی قطر اعتبار دارد و فدراسیون فوتبال در تلاش است تا جواد نکونام در جام جهانی دستیار کی‌روش باشد. نکونام تا پایان فصل جاری لیگ برتر با فولاد خوزستان قرارداد دارد و فدراسیون باید طی مذاکره با فولاد، نکونام را به تیم ملی ملحق کند. باشگاه فولاد اعلام کرد که با جدایی نکونام موافق نیست، اما شاید مقاومت این باشگاه برای حفظ سرمربی‌اش بشکند. جواد نکونام طی ۸ سال حضور کی‌روش در ایران بازیکن و کاپیتان تیم ملی بود و همیشه روابطی نزدیک با کی‌روش داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی خواست رهبر جمهوری اسلامی است و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، نیز در کنفرانس خبری امروز به آن اشاره کرد: «در بعضی از صحبت‌های بزرگان است که از مربی داخلی استفاده شود. ما یک مربی داخلی بسیار عالی را کنار آقای کی‌روش قرار خواهیم داد که بتوانیم بعدها امیدوار باشیم از سرمربی داخلی استفاده کنیم. در هر صورت این رویه بسیار خوبی است. من از همه مربیان داخلی تشکر می‌کنم که یک روز تیم ملی را اداره کردند. مانند آقای مهاجرانی، مایلی‌کهن، قلعه‌نویی، دایی، شاهرخی، فرکی، پروین، قطبی و سایرین. این‌ها مربی داخلی بودند و تیم ملی را به بهترین شکل اداره کردند. امیدوارم روزی بتوانیم مربی داخلی موفقی را بالای سر تیم ملی داشته باشیم. به همین دلیل، قرارداد آقای کی‌روش موقت است.»

هنوز کارلوس کی‌روش درباره روش همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای نکرده است و مشخص نیست که اگر قرارداد او پس از جام جهانی به‌عنوان مدیر فنی تمدید شود، مورد پسند او است یا تصمیم به جدایی خواهد گرفت. حضور در جام جهانی برای کی‌روش چنان جذاب بود که او قرارداد کوتاه‌مدتی را با فدراسیون ایران بست و اگر او بخواهد در آینده نزدیک (پس از جام جهانی) مدیرفنی تیم ملی شود، شاید به معنای خداحافظی کی‌روش با مربیگری باشد و او بخواهد برای سال‌های آینده زندگی حرفه‌ای‌اش شغلی با فعالیت کمتر مثل مدیر فنی را انتخاب کند.

کارلوس کی‌روش احتمالا در انتخاب سرمربی آینده تیم امید ایران نیز نقش خواهد داشت. پس از جدایی مهدی مهدوی‌کیا، فدراسیون باید سرمربی جدید تیم امید را انتخاب کند و احتمالا مهدی تاج از نظر کارلوس کی‌روش برای انتخاب سرمربی تیم امید استفاده خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال