یک فرمانده طالبان در حمله افراد ناشناس در قندهار کشته شد

در ۲۴ ساعت گذشته سه قتل مرموز در قندهار رخ داده است

منابع محلی از کشته شدن یک کارمند دولت پیشین در حوزه پنجم امنیتی شهر قندهار خبر دادند - JAVED TANVEER / AFP

منابع محلی، روز چهارشنبه، ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر)، به ایندیپندنت فارسی گفتند که شامگاه سه‌شنبه، در حمله افراد ناشناس در ناحیه نهم شهر قندهار، یک عضو ارشد طالبان به نام مولوی شفیع‌الله مصلح که به گفته آنان فرمانده پلیس حوزه نهم امنیتی قندهار بوده است، به ضرب گلوله کشته شده است. 

منابع محلی همچنین از کشته شدن یک سرباز نیروهای طالبان در روز سه‌شنبه در حوزه پنجم امنیتی شهر قندهار خبر می‌دهند. هویت مقتول هنوز مشخص نیست و مقام‌های امنیتی طالبان در قندهار نیز تاکنون هیچ واکنشی در مورد این دو قتل نشان نداده‌اند.

در رویدادی مشابه، صبح چهارشنبه، یک کارمند دولت پیشین، در حومه ناحیه نهم قندهار به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد. هنوز مشخص نیست که این قتل با کشته شدن فرمانده طالبان در این ناحیه ارتباطی دارد یا خیر.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این سه قتل در ۲۴ ساعت گذشته را بر عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیشتر موارد، قتل‌های اعضای طالبان در افغانستان بر اثر دشمنی‌های خصوصی،  یا به دست گروه‌های مخالف (مانند داعش) رخ می‌دهد. در دو هفته گذشته، دو فرمانده طالبان در استان‌های کنر و پکتیکا به دست هم‌رزمان خود کشته شدند.

 یکی از این فرماندهان که قصد داشته بود به همسر یک عضو دیگر طالبان تجاوز کند، به ضرب گلوله کشته شد، و دیگری که به قصد تجاوز به دختر یکی از فرماندهان طالبان وارد خانه‌ای شده بود، به دست پدر خانواده کشته شد. 

در همین حال، دشمنی‌ میان طالبان و گروه داعش خراسان نیز در یک ماه اخیر از میان اعضای طالبان قربانی گرفته است. در یک ماه گذشته، داعش در حملات انتحاری متفاوت، شیخ عبدالرحیم حقانی، عضو برجسته گروه طالبان، و مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، روحانی با نفوذ حامی طالبان، را کشت. در این حمله‌ها علاوه بر افراد مورد نظر، شمار زیادی از غیرنظامیان نیز کشته و زخمی شدند. گفتنی است که طالبان نیز با کشتن دست‌کم دو روحانی مشهور پیروان آیین سلفی، پاسخ متقابل دادند. 

این در حال ایست که طالبان مدعی‌اند با تسلط این گروه بر افغانستان، امنیت در سراسر کشور تامین شده است و جلو کشتار غیرنظامیان را گرفته‌اند.

بیشتر از جهان