تاخیر در اعدام به دلیل کمبود داروی کشنده

منتقدان می‌گویند برخی انواع داروها نمی‌توانند در جریان اعدام بی‌هوشی عمیق ایجاد کنند

Paul Buck/AFP/Getty Images

اعدام يك زندانی كه هم‌سلولی‌اش را با چاقوی دست‌ساز و قفلی كه درون جوراب قرار داده بود به قتل رساند به دلیل كمبود داروی تزريق كشنده در اوهايو به تأخير افتاد.

جيمز گالن هاننا ۶۵ ساله گفته كه با چاقوی دست‌سازي كه با قلم‌موی رنگ‌آميزی درست كرده به چشم هم‌سلولی‌اش پيتر كوپاس ۴۳ ساله ضربه زده و بعد به مدت دو ساعت تمام او را كتك زده است تا «درست و حسابی» زجر بكشد.

اين قاتل قرار بود در تاريخ ۱۱ دسامبر در اوهايو اعدام شود، اما اكنون فرماندار اين ايالت می‌گويد انجام اين اعدام «خيلی نامحتمل» است.

مايك دواين مي‌گويد داروسازان اگر باخبر شوند كه داروی‌شان در اجرای مجازات اعدام به كار می‌رود، احتمال دارد كه آن را در اختيار مؤسسات ايالتی قرار ندهند.

اجرای اعدام در اين ايالت پيش از اين هم دستخوش تأخير شده بود، زيرا دواين به دلیل نگرانی‌هایی كه در مورد قانونی نبودن استفاده از نوعی دارو در اجرای اعدام‌ها وجود داشت، جلوی اعدام‌ها را گرفته بود.

داروی رخوت‌زای ميدازولام در چندين اعدام مشكل‌آفرين به كار رفته است و منتقدان می‌گويند اين دارو نمی‌تواند بی‌هوشی عميق در زنداني ايجاد كند.

هاننا به جرم قتل كارگر يك خواربارفروشي در حبس ابد به سر مي‌برد كه مرتكب قتل كوپاس شد. كوپاس هم به خاطر محكوميت بابت تجاوز به فردي خردسال در سال ۱۹۹۷ در مؤسسه‌ اصلاحات لبنان دوران حبس خود را مي‌گذراند.

قاتل بعد از ارتكاب به قتل در نامه‌ای كه به يكی ديگر از هم‌زندانی‌های خود نوشت مقتول را «كرمك-قاتل-متجاوز به كودكان» ناميد و بابت زجری كه به او داد ابراز خرسندی كرد.

او در نامه‌اش نوشت: بيست ساعت و نيم جان كند تا سقط شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/americas/ohio-execution-death

© The Independent

بیشتر از جهان