پیروزی نادال با صورت خونین

تنیس‌باز اسپانیایی که به دلیل مصدومیت، از ویمبلدون کناره‌گیری کرد، مصمم به فتح مسابقات تنیس آزاد آمریکا است

در غیاب راجر فدرر که مصدوم است و نواک جوکوویچ که به دلیل امتناع از تزریق واکسن کرونا اجازه ورود به خاک آمریکا پیدا نکرد، همه نگاه‌ها به قهرمانی نادال است- REUTERS/Mike Segar

رافائل نادال بامداد جمعه در چهار ست توانست فابیو فونینی را شکست دهد و به دور سوم مسابقات تنیس آزاد آمریکا برسد. اتفاق عجیب در این بازی برخورد راکت نادال به صورتش بود و به دلیل خونریزی بینی این ستاره اسپانیایی، مسابقه به‌مدت پنج دقیقه متوقف شد. نادال بعد از این اتفاق، راکتش را انداخت و صورتش را گرفت و لحظات پراضطرابی بر زمین حاکم شد.

او بعد از بازی، درباره اینکه آیا پیش از این چنین اتفاقی برایش افتاده بود، گفت: «با چوب گلف بله، ولی با راکت تنیس نه.» نادال اضافه کرد: «بعد از ضربه، کمی گیج بودم. ضربه شدیدی بود و درد زیادی داشتم، به‌طوری که احساس کردم بینی‌ام شکسته است. بعد، متوجه شدم که نشکسته است، ولی بینی‌ام بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.»

نادال درباره بازی گفت: «خوش‌شانس بودم که فابیو چند اشتباه داشت و من توانستم چند امتیاز خوب بگیرم، هرچند در اواخر بازی خیلی بهتر شدم. من در تمرین‌ها خیلی بهتر از بازی عمل می‌کنم و این نکته مثبتی است، ولی لازم است که این عملکرد را در مسابقات هم تکرار کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در غیاب راجر فدرر که مصدوم است و نواک جوکوویچ که به دلیل امتناع از تزریق واکسن کرونا اجازه ورود به خاک آمریکا پیدا نکرد، همه نگاه‌ها به قهرمانی نادال است. او در این فصل موفق شده است مسابقات تنیس آزاد استرالیا و مسابقات تنیس آزاد فرانسه را فتح کند، ولی به دلیل مصدومیت عضلات شکم، از نیمه‌نهایی ویمبلدون کناره‌گیری کرد. تنیس‌باز اسپانیایی با این دو قهرمانی، تعداد قهرمانی‌هایش در گرنداسلم را به ۲۲ رساند و بالاتر از جوکوویچ (۲۱) و فدرر (۲۰)، پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ است. نادال حالا امیدوار است که برای پنجمین بار، فاتح آخرین گرنداسلم سال شود. او آخرین بار در سال ۲۰۱۹، توانست برنده مسابقات تنیس آزاد آمریکا شود.

نادال با این برد، برای چهاردهمین بار موفق شد به دور سوم مسابقات تنیس آزاد آمریکا برسد. او در دور سوم با ریشار گاسکه فرانسوی روبرو می‌شود. گاسکه در دور دوم میومیر کژمانوویچ را در چهار ست شکست داد. او برای نهمین بار توانسته است به دور سوم مسابقات تنیس آزاد آمریکا برسد. بهترین عملکرد گاسکه به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که توانست تا نیمه‌نهایی گرنداسلم صعود کند.

گاسکه ۳۶ ساله که به رده نود‌و‌یکم جدول تنیس مردان سقوط کرده است، کار سختی مقابل نادال خواهد داشت. او تمام ۱۷ مصاف قبلی‌اش مقابل نادال را باخته است. آخرین جدال این دو به مسابقات تنیس آزاد فرانسه در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که نادال به پیروزی سه بر صفر رسید.

بیشتر از تنيس