ژولیت بینوش: هم‌زمان عاشق دو مرد بودم

بینوش می‌گوید روبرو شدن با حقیقتِ چیزی که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، به نوعی موقعیت متافیزیکی بین زندگی و مرگ تبدیل می‌شود

بینوش ۵۸ ساله در مصاحبه با تایمز، زندگی خود را «قاطی عاشقی‌های بسیار» توصیف می‌کند - letterboxed / twitter

وقتی ژولیت بینوش از عشق هم‌زمان به دو مرد صحبت می‌کند، خیلی‌ها هیجان‌زده می‌شوند؛ چون بینوش معمولا کسی نیست که از زندگی خصوصی‌اش چیزی بگوید.

بینوش در اوج فعالیت هنری خود، تصمیم گرفت بازیگری متفاوت باشد. کم‌کاری، گوشه‌گیری و سخت‌پسندی همراه با رازداری بی‌حدوحصر درباره زندگی شخصی باعث شد نگاه و لبخند رازآلود او همیشه مرموز باقی بماند. بینوش حالا در مصاحبه‌ای جدید، از رازی پرده برمی‌دارد که شاید اغلب افراد هرگز درباره آن حرف نمی‌زنند.

ژولیت بینوش در آخرین فیلم خود با نام «دو سوی تیغ»، نقش زنی را بازی می‌کند که عاشق دو مرد است؛ اما در این مثلث عشقی، همه طرف‌های درگیر خیلی زود از ماجرا باخبر می‌شوند و همین اوضاع را برایشان به‌شکلی‌فزاینده‌ دردناک می‌کند؛ وضعیتی که بینوش کاملا با آن آشنا است؛ چون او هم در چنین موقعیتی بوده است.

بینوش در این باره به نیویورک تایمز  گفت: «من در این شرایط بوده‌ام که هم‌زمان عاشق دو مرد باشم و آن را این‌طور به خاطر می‌آورم که بسیار دشوار بود. بنابراین فکر کردم که چنین تجربه‌ای در یک فیلم باید چیز خاصی باشد و احساس کردم که موقعیت جالبی برای بازی کردن است.»

بینوش ۵۸ ساله در مصاحبه با تایمز، زندگی خود را «قاطی عاشقی‌های بسیار» توصیف می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بینوش که با کارگردان فقید ایرانی، عباس کیارستمی، دوستی صمیمانه و همکاری حرفه‌ای داشت، هرگز درباره روابط عاطفی خود چیزی به رسانه‌ها بروز نمی‌دهد. او که هرگز ازدواج نکرده و معروف است که از حریم زندگی شخصی‌اش به شدت محافظت می‌کند، درباره تجربه مثلث عشقی خود هم اطلاعات بیشتری بروز نداد و فقط گفت که خیلی وقت پیش بود: «من در مقاومت برابر این سوال‌ها بسیار خوب‌ام. اما چیزی که به یاد دارم، این بود که ماجرا برای همه یک کابوس بود و من وسط آن بودم و من هم صدمه دیدم.»

بینوش می‌گوید که روبرو شدن با حقیقتِ چیزی که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، «به نوعی موقعیت متافیزیکی بین زندگی و مرگ تبدیل می‌شود و دنیا را زیرورو می‌کند؛ چون احساس می‌کنید رابطه‌ای که خوب بود، ناگهان مانند طوفان می‌شود».

بنابراین فقط می‌توان امیدوار بود که دست‌کم بینوش در زندگی واقعی، این اتفاق را بهتر از سارا، نقشی که در فیلم بازی می‌کند، مدیریت کرده باشد.

فیلم با نمایش رابطه عاشقانه سارا و شریک زندگی‌اش ژان شروع می‌شود و در ادامه، برخوردی تصادفی با فرانسوا، معشوقی که سال‌ها پیش به خاطر ژان او را ترک کرد، سارا را وسوسه می‌کند دوباره این عشق قدیمی را مزه‌مزه کند و به این ترتیب، اوضاع به هم می‌ریزد.

این سومین همکاری بینوش با کلر دنیس، کارگردان این فیلم است و وقتی دنیس پیشنهاد این کار را مطرح کرد، بینوش بلافاصله پذیرفت.

فیلم بر اساس رمانی از کریستین آنگوت، نویسنده فرانسوی، ساخته شده است.

بینوش درباره فیلم گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم، احساس کردم که اوه بله؛ اینجا جایی است که بسیار صادق است. برای برخی از افراد این بسیار آسیب‌زا است؛ چرا که می‌خواهید با کسی که دوستش دارید منصف باشید اما این را هم می‌خواهید که در برابر آنچه بدنتان حس می‌کند هم منصف باشید.»

فیلم که در تاریخ ۹ سپتامبر اکران خواهد شد، به خواست کارگردان در اواخر سال ۲۰۲۰، نخستین سال همه‌گیری کرونا، فیلمبرداری شد و بنابراین صحنه‌های آن پر از تصاویر کسانی است که ماسک بر صورت دارند.

بیشتر از فیلم