طالبان در پنجشیر و پکتیا شهروند غیرنظامی و نظامی پیشین را به قتل رساندند

خلیل‌الرحمان در بازداشت طالبان بود و یکشنبه‌شب به قتل رسید

طالبان خلیل الرحمان و ممتاز  را به قتل رساندند- عکس‌ها از سایت جبهه مقاومت ملی

جبهه مقاومت ملی از قتل یک نظامی و یک غیرنظامی در روز یکشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۱ (۲۸ اوت)، در استان‌های پکتیا و پنجشیر خبر داد.

این جبهه می‌گوید که در ادامه قتل نظامیان و شهروندان غیرنظامی، نیروهای طالبان شامگاه یکشنبه، ساعت یازده به وقت محلی، خلیل‌الرحمان، از ساکنان دره عبدالله‌خیل را با رگبار گلوله به قتل رسانده‌اند.

به گفته جبهه مقاومت ملی، طالبان به‌تازگی خلیل‌الرحمان را به اتهام رساندن موادخوراکی به نیروهای مقاومت بازداشت کرده بودند، و سپس او را به قتل رساندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جبهه همچنین از بازداشت ۳۰ شهروند غیرنظامی در روزهای اخیر در استان پنجشیر خبر داد و گفت که این افراد ارتباطی با جبهه مقاومت نداشته‌اند.

طبق بیانیه جبهه مقاومت ملی، یک افسر پیشین پلیس  نیز روز یکشنبه، ۶ شهریور، در شهرستان دند پتان به دست افراد طالبان به قتل رسیده است.

جبهه مقاومت ملی نام این افسر پیشین را «ممتاز» ذکر کرد و افزود که یکی از فرماندهان طالبان به نام ابراهیم، او را در برابر خانه‌اش در شهرستان دند پتان پکتیا به گلوله بسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته نیز طالبان چند تن از نظامیان پیشین را در استان لغمان بازداشت و شکنجه کردند. یکی از این نظامیان که سه روز در زندان طالبان در مهترلام، مرکز استان لغمان، زیر شکنجه طالبان سپری کرده بود، به ایندیپندنت فارسی گفت که چهار تن از کماندوهای پیشین ارتش أفغانستان  نیز در زندان طالبان زیر شکنجه قرار دارند. اما یک روز پس از آزادی او، اجساد دو تن از آنان از رودخانه‌ای در این استان به دست آمد.

این نظامی پیشین گفت که طالبان قربانیان را پس از شکنجه خفه می‌کنند و به رود می‌اندازند تا وانمود کنند که آنان در آب غرق شده‌اند.

طالبان در دو هفته گذشته ده‌ها تن از ساکنان استان پنجشیر را به اتهام همکاری با نیروهای مقاومت بازداشت کرده‌اند. نام یکی ازاین بازداشت‌شدگان، شکرالدین، ساکن منطفه عمرز استان پنجشیر است. به گفته منابع خبری، طالبان پیش از بازداشت شکرالدین به شلیک‌های پراکنده بی‌هدف دست زده بودند که در نتیجه آن، پسر شکرالدین زخمی شد و اکنون دربیمارستان عنابه بستری است. طالبان یک فرزند جوان دیگر شکرالدین را نیز سه ماه پیش به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده‌اند که همچنان در زندان طالبان در کابل زیر شکنجه است.

تا کنون آمار دقیقی از شمار شهروندانی که طالبان بازداشت‌ کرده یا به قتل رسانده‌اند، به دست نیامده است.

بیشتر از جهان