تولد نوزادی که صورت نداشت منجر به تعلیق پزشک از کار شد

 از این متخصص زایمان طی بیش از یک دهه گذشته شش بار دیگر هم شکایت شده است

عکس از شبکه های اجتماعی

تولد نوزادی که چشم و گوش و اجزای جمجمه نداشت، شورای پزشکی پرتغال را ناگزیر کرد تا یک متخصص زنان را به اتهام سهل‌انگاری، به مدت شش ماه از کار معلق کند.

بنا بر گزارش‌ها، دکتر آرتور کاروالو، مادر این پسر را که رودریگو  نام دارد، سه بار برای انجام آزمایش‌های ضروری سونوگرافی به یک درمانگاه خصوصی برده است و هیچ مشکل خاصی را گزارش نکرده است.

اما این مادر وقتی که شش ماهه باردار بوده است، به درمانگاه دیگری می‌رود و سونوگرافی پنج بعدی مفصل‌تری انجام می‌دهد.

در آن درمانگاه، پزشکان احتمال وجود ناهنجاری در جنین را مطرح کردند، اما خاله رودریگو گفته است که دکتر کاروالو، آن احتمال را رد کرد.

خاله رودریگو به خبرگزاری محلی گفت: «دکتر توضیح داد که گاهی بعضی بخش‌های صورت (در سونوگرافی) رؤیت‌پذیر نیستند... مثل موقعی که صورت بچه به شکم مادر چسبیده باشد».

تنها پس از تولد نوزاد در بیمارستانی در ستوبال بود که میزان ناهنجاری‌های او مشخص شد.

دکتر کاروالو هنوز علنی و در برابر عموم، در مورد اتهاماتش سخنی نگفته است.

اما از زمان تولد این نوزاد تا کنون مشخص شده است که شش پرونده شکایت در مورد تولد نوزادان دیگر نیز علیه این متخصص زایمان وجود دارد که برخی از آن‌ها به بیش از یک دهه پیش برمی‌گردد.

با آن که بنا بر گزارش‌ها، رودریگو قرار بود تنها چند ساعت زنده بماند، اکنون بیش از دو هفته است که تحت مراقبت‌های بیمارستان، دوام آورده است.

هم‌چنان‌ که نگرانی‌ها در مورد این پرونده در پرتغال سرخط خبرها شده است، موارد دیگری نیز از آنچه سهل‌انگاری دکتر کاروالو در تشخیص مشکلات سلامت نوزادان خوانده می‌شود، آشکار شده است.

عکس از صفحه فیس‌بوک دیوید ریبرو و مارلن سیمائو 

در یکی از این پرونده‌ها در سال ۲۰۱۱، نوزادی با پاهای بدشکل، صورت ناقص و آسیب‌های شدید مغزی به دنیا آمده است. 

مادر این نوزاد، لاورا آفونسو، به روزنامه «پابلیکو» گفت که علیه دکتر کاروالو اقامه جرم کرده است، ولی به گزارش بی بی سی، دادستان پرونده آن شکایت را رد کرده است.

فرزند این مادر را که حالا هشت ساله است، چندین بار جراحی کرده‌ اما با این حال هنوز نمی‌تواند حرف بزند و راه برود.

این روزنامه هم‌چنین گزارش داد که پرونده دیگری نیز علیه این پزشک وجود دارد که بر مبنای آن، نوزاد شش ماهه‌ای پس از تولد در سال ۲۰۰۷ مرده است، و شکایت خانواده‌اش بدون رسیدن به مرحله محاکمه، رد شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی