یک شهروند آلمانی دیگر در ایران بازداشت شده است

.وزارت خارجه آلمان بازداشت یکی از شهروندان خود در ایران را تایید کرد او به اتهام «عکسبرداری در مناطق ممنوعه» بازداشت شده است

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد نمایندگانی از این کشور در تهران به این مرد دسترسی پیدا کرده‌اند، اما جزئیات بیشتر فاش نشد - Canva

وزارت خارجه آلمان از بازداشت یک تبعه این کشور در ایران به اتهام عکسبرداری در «مناطق ممنوعه» خبر داد.

این وزارتخانه از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما به گزارش بخش فارسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (رادیو فردا) و به نقل از برخی منابع آگاه، این مرد ۶۶ ساله بیش از یک ماه است که در ایران زندانی‌ شده است.

این منابع افزودند که این مرد بیش از ۴۰ روز است که دستگیر شده و نیمی از زمان بازداشتش را در سلول انفرادی سپری کرده است. به گفته آن‌ها، او اکنون در بند عمومی زندان آران و بیدگل در حوالی شهر کاشان است.

بنا بر گزارش‌ها، این شهروند آلمان هنگام گشت‌وگذار در ایران با موتورسیکلت از چندین شهر ازجمله تهران و تبریز دیدن کرده است. مقام‌های آلمانی پس از قطع ارتباط او با خانواده‌ از بازداشتش مطلع شدند و پس از آن ماجرا را از سفارت آلمان در ایران پیگیری کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد نمایندگانی از این کشور در تهران به این مرد دسترسی پیدا کرده‌اند، اما جزئیات بیشتر فاش نشد.

مقام‌های قضایی و امنیتی ایران هنوز از دستگیری این شهروند آلمانی خبر نداده‌اند.

در حال حاضر دو شهروند ایرانی - آلمانی به نام‌های جمشید شارمهد و ناهید تقوی در ایران در بازداشت به سر می‌برند. جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر ده‌ها خارجی و دو تابعیتی را دستگیر کرده‌ و اغلب به آن‌ها اتهام‌های جاسوسی و امنیتی زده است. این در حالی است که کشورهای غربی بارها هشدار داده‌اند که ایران با گروگان گرفتن اتباع دو تابعیتی و خارجی سعی در سوءاستفاده از کشورهای خارجی دارد.

بازداشت این شهروند آلمانی در شرایطی صورت گرفته است که ایران و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره بر سر احیای برجام‌ هستند و مقامات جمهوری اسلامی از آمادگی برای تبادل زندانیان با آمریکا سخن گفته‌اند.