ایلان ماسک: تلفن‌های ۵ جی سال آینده به ماهواره متصل می‌شوند

اسپیس ایکس اعلام کرد برای استفاده از این خدمات، نیازی به تغییر تلفن‌های همراه موجود نیست

به گفته ماسک، تلفن‌های همراه مستقیم به ماهواره‌های استارلینک در مدار متصل می‌شوند و خدمات اتصال را به مناطقی که اکنون آنتن‌دهی موبایل ندارند عرضه می‌کنند‌ـ MICHAEL GONZALEZ / GETTY IMAGES VIA AFP

ایلان ماسک و تی-موبایل، شرکت مخابرات بی‌سیم آمریکا، گفته‌اند ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس از سال آینده ارائه خدمات اینترنتی به کاربران تلفن همراه را در بخش‌هایی از کشور آغاز خواهند کرد.

غول تسلا روز پنجشنبه گفت که تلفن‌های همراه کاربران مستقیما به ماهواره‌های استارلینک در مدار متصل می‌شوند و خدمات اتصال را به مناطقی که اکنون آنتن‌دهی موبایل ندارند عرضه می‌کنند.

ماسک در حساب توییترش نوشت: «استارلینک وی۲ (V2) که سال آینده پرتاب می‌شود، مستقیما به تلفن‌های همراه متصل می‌شود و مناطق مرده را در سراسر جهان از بین می‌برد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسپیس‌ایکس در پستی وبلاگی توضیح داد که چنین مناطق مرده‌ای برای جوامع دورافتاده و کسانی که برای کار یا تفریح به این مناطق خارج از شبکه سفر می‌کنند، پیامدهای جدی دارد.

این شرکت اعلام کرد این خدمات کاربردهای متنوعی، از جمله برای کوهنوردان در پارک‌های ملی، جوامع روستایی، گیرنده‌ها و دستگاه‌های راه دور و برای کسانی که مثل آتش‌نشان‌ها در وضعیت اضطراری قرار می‌گیرند، ارائه می‌دهد.

به گفته این شرکت، مردم در چنین مناطقی یا ارتباطشان قطع است یا به تلفن ماهواره‌ای وابسته‌اند و هزینه‌های سنگینی می‌پردازند.   

استارلینک وی ۲ که سال آینده پرتاب می‌شود، مستقیما به تلفن‌های همراه متصل می‌شود و مناطق مرده در سراسر جهان را از بین می‌برد.

اسپیس ایکس گفت طرح جدید با تی-موبایل نخستین گام به‌ سوی اتصال مستقیم جهانی به تلفن همراه خواهد بود و افزود که انتظار می‌رود امکان ارسال پیامک و تماس صوتی میسر شود.

این دو شرکت در حال برنامه‌ریزی‌اند تا به مشتریان در «تقریبا همه‌جای» ایالات متحده آمریکا، از جمله هاوایی، بخش‌هایی از آلاسکا، پورتوریکو و آب‌های سرزمینی پوشش ارسال پیامک ارائه دهند.

ماسک در توییتی گفت: «توجه کنید، اتصال به ازای هر منطقه تحت پوشش بین ۲ تا ۴ مگابایت خواهد بود، بنابراین برای ارسال پیامک و تماس صوتی عالی است، اما پهنای باندش زیاد نیست.»   

پیش‌بینی می‌شود که پس از پرتاب‌های برنامه‌ریزی‌شده ماهواره شرکت اسپیس ایکس، این خدمات تا پایان سال آینده در چند منطقه عرضه شود.

اسپیس‌ایکس در ادامه افزود: «این خدمات روی ایمنی، آرامش خاطر و [ایجاد] فرصت‌های فردی و تجاری در سراسر جهان تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد گذاشت.»

این شرکت گفت از این خدمات بدون هیچ‌گونه تغییری در تلفن‌های همراه که امروزه به کار می‌رود، می‌توان بهره گرفت.

طبق اعلام این شرکت، هیچ سیستم عامل جدید، به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا برنامه جدیدی نیاز نیست.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی