حمایت بازیکنان از هم‌تیمی مسلمانی که حجاب از سرش افتاد

فوتبالیست‌ها دورش را احاطه کردند و او را پوشاندند

بازیکنان باشگاه شباب الوردون در بازی تمرینی در امان ، اردن ، 8 ژوئن 2019. خبرگزاری فرانسه 

تیمی از بانوان فوتبالیست به خاطر شفقت و مهربانی خویش مورد ستایش قرار گرفته‌اند، چرا که وقتی حجاب بازیکن حریف از سرش لیز خورد، بازی را متوقف کردند و به دور او جمع شدند.

این رفتار ورزشی و جوانمردانه در طول یکی از بازی‌های جام قهرمانی زنان فدراسیون فوتبال غرب آسیا، میان باشگاه عرب ارتودوکس و باشگاه شباب الاردن در سال گذشته در کشور اردن اتفاق افتاد.

در ویدیویی که از این صحنه گرفته شده است، بازیکنان باشگاه شباب الاردن دیده می‌شوند که یکی از آنان توپ را از یکی از بازیکنان باشگاه عمانی می‌گیرد و به ناگاه می‌ایستد، چون موهایش از زیر حجاب بیرون می‌زند.

بازیکنان تیم حریف به سرعت دور این ورزشکار حلقه می‌زنند و بازی را برای حدود ۳۰ ثانیه متوقف می‌کنند تا او بتواند حجابش را در خفا درست کند.

ویدیوی این صحنه تاثیرگذار از آن زمان تا کنون فراگیر شده است و بعد از به اشتراک‌ گذاری در توییتر، بیش از ۴.۴ میلیون بار دیده شده است.

یک نفر نوشت: «این صحنه واقعا صحنه زیبایی برای تماشا است.» و دیگری گفت: «این صحنه دوست‌ داشتنی است، رفتار ورزشکارانه‌ای راستین».

در میان حساب‌هایی که ویدیو را به اشتراک گذاشتند، یکی هم شبکه ای‌اس‌پی‌ان (ESPN) بود که در توضیح آن نوشت:‌ «فراتر از ورزش». 

گلنون دویل نویسنده، همسر ابی وامباک، فوتبالیست سابق ایالات متحده، نیز این ویدیو را به اشتراک گذاشت و نوشت: «امروز این منش ما است، وقتی یکی از ما به دیگران نیاز دارد، بازی را متوقف می‌کنیم و به دور او حلقه می‌زنیم. ما مراقب یکدیگر هستیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گاردین، در سال ۲۰۱۴، فیفا ممنوعیت پوشیدن حجاب را لغو کرد و اولین بازی با حضور زنان محجبه دو سال بعد در اکتبر ۲۰۱۶ در جام‌جهانی بانوان زیر ۱۷ سال، در عمان، پایتخت اردن، برگزار شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش