هویج خام گرفتگی عضلانی دوره قاعدگی را تسکین می‌دهد

خوردن هویج خام یک هفته قبل از قاعدگی می‌تواند به پریودهای رنج‌آور پایان دهد

فواید خوردن هویج خام ساده یک هفته قبل از شروع پریود است - canva

درد قاعدگی (پریود) تقریبا گریبانگیر نیمی از جمعیت جهان است و شدت آن ممکن است از ناراحتی خفیف و پس‌زمینه‌ای تا گرفتگی‌های عضلانی فلج‌کننده شکم متفاوت باشد.

با وجود این، همچنان انتظار داریم که این روزها را به روال عادی سپری کنیم.

اگرچه بسیاری از مردم سراغ مسکن‌ها می‌روند، اما وابستگی به ایبوپروفن یا آسپرین در هر ماه به مدت یک هفته همیشه گزینه مورد علاقه‌ای نیست و باعث می‌شود افراد به دنبال درمان‌های جایگزین برای فرونشاندن گرفتگی عضلات باشند.

درد قاعدگی معمولا با شروع خونریزی شروع می‌شود و به‌طور متوسط ​​بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد. اگرچه بدترین حالت گرفتگی عضلات وقتی است که خونریزی در شدیدترین وضعیت باشد، اما ممکن است این دردها در مدت زمانی ناخوشایند در چند روز قبل از شروع قاعدگی رخ دهد - و در این مرحله است که فرضیه سبزی‌های خام مطرح می‌شود.

ویرجینیا گرولر در تیک‌تاک طرفدار فواید خوردن هویج خام ساده یک هفته قبل از شروع دوره قاعدگی است و با همین ترفند ساده برنامه غذایی، به استقبال «قاعدگی‌های رنج‌آور» رفته است.

گرولر در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت - و در آن خود را مربی سلامتی کل‌نگر ( هولستیک یا سلامتی کل‌نگر که بر همه جنبه‌های زندگی انسان از جمله اجتماعی، روانی و فیزیکی تاکید دارد) و هورمونی توصیف می‌کند - به دنبال‌کنندگانش گفت که این ترفند دردهای قاعدگی‌اش را «خیلی بهتر» کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واقع، این خانم تاجر هویج گاز زدن را یک قدم جلوتر می‌برد و می‌گوید اکنون مراقب است که هر روز سبزی‌های خام بخورد تا خیالش راحت شود قاعدگی راحت‌تری دارد.

این ویدیو پس از به‌دست آوردن بیش از ۹۲۴ هزار بازدید و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان گرولر تا حدود ۱۲ هزار نفر، او را به یکی از اعضای تالار مشاهیر هلث‌تاک (Healthtok) ارتقا داد.

او در این ویدیوی کوتاه توضیح می‌دهد که چگونه قبل از این‌که خودش آن را امتحان کند، ویدیویی پیدا کرده که در آن توصیه‌هایی در مورد چگونگی کاهش درد قاعدگی وجود داشته است.

گرولر سپس ادعا می‌کند که خوردن هویج خام یک هفته قبل از شروع دوره قاعدگی به شما کمک می‌کند «استروژن اضافی را سم‌زدایی» کنید.

در زیرنویس این ویدیوی کوتاه، کنار یک صورتک آتشین چنین نوشته شده است: «غذا دارو است.»

او در متنی که روی این ویدیو قرار داشت، نوشت: «نقطه‌نظر: شما دوران قاعدگی رنج‌آوری دارید، اما بعد این ویدیو را می‌بینید که چگونه خوردن هویج در هفته قبل از قاعدگی می‌تواند به شما کمک کند استروژن اضافی را سم‌زدایی کنید، به این ترتیب حالا هر روز هویج خام می‌خورید و گرفتگی‌ عضلات هنگام قاعدگی‌تان خیلی بهتر می‌شود.»

این ویدیو در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد و خیلی‌ها در بخش نظرها به نفع روش هویج خام گرولر گواهی دادند.

یکی از آن‌ها نوشت: «بله از شر استروژن اضافی خلاص می‌شود [به همین شکل در متن آمده است] من از زمانی که [هویج] و سبزی‌های چلیپایی (از تیره کلم) استفاده کردم، متوجه تفاوت بزرگی در نشانه‌ها شدم.»

دیگران ترفندهای ثانویه‌ای را برای کمک به تقویت اثر هویج ارائه کرده‌اند و دومین نفر چنین نظر داده بود: «بیشترین غلظت ماده شیمیایی که استروژن را کاهش می‌دهد درست زیر پوست هویج است، بنابراین، در صورت امکان فقط هویج را خوب بسابید و پوستش را بخورید.»

یکی دیگر پیشنهاد کرده بود: «دخترها!!! یک هویج و یک سیب را رنده کنید و یک قاشق چای‌خوری شکر اضافه کنید، تنها راهی که می‌توانم هویج خام بخورم این است که طعم دسر داشته باشد.»

افراد دیگری که از هویج خام بیزار بودند از گرولر پرسیده بودند که آیا شکل پخته شده آن ممکن است فایده مشابهی داشته باشد. مربی این تغییر روش را رد کرد، اما اشاره کرد که «چغندر پخته» می‌تواند همچون یک جایگزین مناسب عمل کند.

کاملا ثابت شده است که یک منبع خوب از منیزیم می‌تواند به رهاسازی ماهیچه‌ها و در نتیجه کاهش گرفتگی عضلانی کمک کند، در حالی که ویتامین کا (K) می‌تواند به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک کند – و هویج منبع خوبی برای هر دوی آن‌ها است و شاید ترفند گرولر هم ریشه در همین داشته باشد.

همچنین شایان ذکر است که کلسیم اثری مشابه منیزیم دارد و می‌گویند برنامه غذایی سرشار از سبزی‌ها برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ سطح هر دو را افزایش می‌دهد. آن‌ها همچنین مانند مدر عمل می‌کنند و به تسکین نفخ کمک می‌کنند.

 

© The Independent