کاوه مدنی به ریاست مؤسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل انتخاب شد

این موسسه به میزبانی دانشگاه «مک مستر» و با مشارکت دولت کانادا در استان انتاریو فعال است

کاوه مدنی پیشتر با دانشگاه ییل آمریکا کار می‌کرد- عکس از وب‌سایت کاوه مدنی

دانشگاه سازمان ملل، کاوه مدنی، پژوهشگر ایرانی را به سمت ریاست موسسه آب، محیط‌زیست و سلامت، این دانشگاه در شهر همیلتون کانادا برگزید.

وب‌سایت دانشگاه سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ (۱۷ اوت) ضمن معرفی کاوه مدنی به‌عنوان یک دانشمند، استاد دانشگاه و فعال زیست‌محیطی شناخته‌شده در سطح جهان، اعلام کرد او از اول فوریه سال آینده، سمت ریاست موسسه آب، محیط‌زیست و سلامت دانشگاه را بر عهده خواهد داشت.

موسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل، به میزبانی دانشگاه «مک مستر» و با مشارکت دولت کانادا، در شهر همیلتون، در استان انتاریو کانادا فعال است. این مرکز عمدتا بر روی «توسعه‌ پایدار» و مسائل مرتبط با «امنیت آبی» کار می‌کند.

دانشگاه سازمان ملل، متشکل ۱۳ موسسه و مرکز پژوهشی است که در ۱۲ کشور مختلف جهان، از جمله در کانادا، فعال است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته وب‌سایت دانشگاه سازمان ملل، کاوه مدنی از سال ۲۰۲۱ به‌عنوان رئیس برنامه پژوهشی «نکسوس» کار تحقیقاتی خودش را با این دانشگاه آغاز کرده است. 

کاوه مدنی پیشتر با دانشگاه ییل آمریکا کار می‌کرد و قبل از رفتن به ایران در سال ۲۰۱۷، عضو هیئت علمی مرکز سیاست‌های محیط‌زیستی «امپریال کالج لندن» در بریتانیا بود.

در شهرویورماه ۱۳۹۶ کاوه مدنی با حکم عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست ایران، به ایران رفت. اما بعدها در جریان دستگیری فعالان محیط‌زیستی بازداشت و بازجویی شد و در نهایت در جریان یک سفر کاری، دیگر به ایران بازنگشت.

کاوه مدنی در فروردین‌ماه ۱۳۹۷ از سمت معاونت سازمان حفاظت محیط زیست ایران کناره‌‌‌گیری کرد.

بیشتر از جهان