کانیه وست متهم به استفاده ابزاری از معضل «بی خانمانی» شد

کانیه وست جدیدترین مجموعه لباس خود در همکاری با گپ را در کیسه‌های زباله ارائه کرد

کانیه وست این روزها بیشتر شهرت خود را مدیون انتقاد و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار شخصی و محصولات تولیدی‌اش است. این بار موج انتقاد شدید از او به دلیل نحوه قرار دادن لباس‌هایش در فروشگاه‌های گپ بود.

کانیه وست، خواننده رپ که با دوری بیشتر از موسیقی، به طراح مد تبدیل شده است، به دلیل فروش جدیدترین مجموعه لباس خود در کیسه‌های زباله در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت.

یکی از کاربران توییتر ساکن نیویورک، عکسی از محصولات جدید کانیه وست را منتشر کرد و نوشت: «آن‌ها Yeezy GAP را به این شکل می‌فروشند.»

تصاویر فراوانی هم از این کیسه‌های انباشته‌شده با لباس در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک شاهد عینی به نشریه صفحه شش گفت: «کانیه وقتی دید لباس‌هایش را روی چوب لباسی آویزان کرده‌اند، عصبانی شد، چون او آن‌ها را این طوری (تلنبار شده در کیسه) می‌خواست».

وی همچنین افزود: «آن‌ها (فروشنده‌ها) به شما کمک نمی‌کنند اندازه خود را پیدا کنید، خودتان باید همه‌چیز را زیرورو کنید.»

این تصویر واکنش‌های شدیدی را برانگیخته و چندین منتقد «شهوت» وست را به استفاده از بی‌خانمان‌ها به‌عنوان «الگوهای الهام‌بخش مد» مورد انتقاد قرار دادند.

یکی از مخالفان نوشت: «این همان مشکل میلیونرهاست. آن‌ها دیگر مصیبت مردم را نمی‌بینند، آن‌ها انسان‌هایی که رنج می‌کشند را نمی‌بینند، فرصت‌هایی را می‌بینند که پیشرو و آوانگارد باشند و از آن سود ببرند... نفرت‌انگیز است.»

برخی نیز انتقاداتی را نسبت به خود مجموعه که مجموعه‌ای از شلوارهای گرم‌کن حجیم و خاکستری تیره، گرم‌کن و لوازم جانبی با قیمتی از ۴۰ دلار (جاکلیدی) تا ۳۴۰ دلار (یک بادگیر T شکل) است، مطرح کردند.

هفته گذشته، کانیه وست ۴۵ ساله که پدر ۴ فرزند است، توضیح داد که «بزرگ‌ترین الهام‌بخش او برای همه طراحی‌هایش بی‌خانمان‌ها» بودند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ye (@kanyewest)

کانیه وست تنها کسی نیست که در چند هفته اخیر به خاطر این رویکرد ملامت شده است.

 کیسه‌های زباله‌ای که در نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۲ بالنسیاگا نماد آوارگی اوکراینی‌های بود، توسط این خانه مد با قیمت ۱۷۹۰ دلار به بازار عرضه شد.

دمنا واسلیا، طراح این مجموعه در گفتگویی با WWD گفت: «اصلا دلم نمی‌خواست فرصت تولید گران‌قیمت‌ترین کیسه‌های زباله دنیا را از دست بدهم، کیست که رسوایی‌های دنیای مد را دوست نداشته باشد؟»

بیشتر از مُد و زیبایی