بیلبوردهای علی کریمی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شد

پس از جنجال‌های هفته اخیر و صحبت‌های علی کریمی در مورد «نذری دادن»، حمله‌‎ها به او شدت گرفت

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که علی کریمی در صفحه شخصی خود نوشت: «میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم و در پایان… آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول می‌میرد. التماس…» - SAEED KHAN / AFP

پس از جنجال‌هایی که در هفته اخیر به‌دلیل صحبت‌های علی کریمی در مورد نحوه نذری دادن مردم ایجاد شد، سازمان زیباسازی و اداره کل ارشاد استان تهران تصاویر او را در تبلیغ یکی از برندهای آرایشی و بهداشتی در بیلبوردهای شهر تهران جمع‌آوری کرد. خبرگزاری مهر با اعلام این خبر، اعلام کرد که علی کریمی به‌عنوان سفیر این برند آرایشی و بهداشتی، در تبلیغات شهری حضور پیدا کرده بود.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که علی کریمی در صفحه شخصی خود به نحوه نذری دادن مردم انتقاد کرد و نوشت: «میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم و در پایان… آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول می‌میرد. التماس…»

پس از این اتفاق بود که فیلمی از یک روحانی به نام حامدرضا معاونیان منتشر شد که در آن با بی‌شرف خواندن علی کریمی می‌گوید: «تمام شیعیان دنیا برای شفای مریض‌هایشان اقامه عزا می‌کنند؟ که تو نادان می‌گویی میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم؛... اگر میلیاردها تومان پول در فوتبال هدر برود آن‌ها را یادت نیامد که خرج فقرا بشود؟»

پس از این اتفاق، حمله‌ها به علی کریمی شدت یافت و خبرگزاری فارس و دیگر کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران اقدام به انتشار پست‌هایی از عزاداری ماه محرم و طعنه به علی کریمی کردند. کانال تلگرامی افسران جنگ نرم نیز با انتشار ویدیویی از یک عزاداری نوشت: «به امثال علی کریمی بگید، مذهبی‌ها و هیئتی‌ها هم نذری میدن هم کار خیر می‌کنن، شما هم از پول برقت کم کن و به فقرا کمک کن».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی کریمی به این صحبت‌ها نیز واکنش نشان داد و در صفحه توییتر خود نوشت: «بدون شک خیلی‌ها بهتر از من امام حسین را می‌شناسند اما من اینطور می‌شناسم که امام حسین مقابل ظلم، مقابل آدم بدذات و بددهن هرگز سر خم نکرد. و در آخر، باور دارم خدا اونایی که حق الناس به گردنشونه رو هیچ وقت رو سفید نمی‌کنه.»

کانال تلگرامی قرارگاه سایبری عمار نیز با تقدیر از این اقدام سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نوشت: «این نوع اقدامات شایسته، در برخورد با رفتار زشت یک سلبریتی باید توسط بقیه نهادهای نظام از جمله صداوسیما، وزارت ورزش و سازمان سینمایی هم تداوم یابد.»

طی سال‌های اخیر، علی کریمی همواره از معدود بازیکنان فوتبال بوده است که در مورد حوادث مهم اجتماعی و سیاسی موضع‌گیری کرده است و همین موضع‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی نیز باعث شده است که مشکلات فراوانی برای او در ایران ایجاد شود.