۲۰ نفر در پاکستان بر اثر برخورد اتوبوس با نفتکش کشته شدند

راننده اتوبوس نیمه‌شب با دو اتوبوس دیگر مسابقه می‌داد

به گفته پلیس، راننده اتوبوس نیز در میان کشته‌شدگان است اما شش مسافر جان سالم به در برده‌اند - Shahid Saeed MIRZA / AFP

پلیس و مقام‌های امدادی پاکستان اعلام کردند که تصادف شدید یک دستگاه اتوبوس با یک تانکر نفت به مرگ ۲۰ نفر منجر شد.

به گزارش رویترز، عمران شوکت، یکی از مقام‌های اداره پلیس، درباره این حادثه توضیح داد: «در بزرگراهی در نزدیکی شهر مولتان سه اتوبوس در حال مسابقه دادن با هم بودند که یکی از آن‌ها به یک تانکر نفت تصادف کرد. این برخورد به آتش‌سوزی منجر شد که هم تانکر و هم اتوبوس را فرا گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته پلیس، راننده اتوبوس نیز در میان کشته‌شدگان است اما شش مسافر جان سالم به در برده‌اند. راننده تانکر نیز از محل متواری شده و تعیین اینکه تانکر متعلق به چه شرکتی است و آیا فعالیتش قانونی بوده است یا نه، هنوز امکان‌پذیر نیست.

این اتوبوس عازم بندر کراچی در جنوب پاکستان بود. حادثه نیمه‌شب و هنگامی رخ داد که بیشتر مسافران در خواب بودند و گرفتار آتش‌ شدند.

تصادف‌های جاده‌ای مرگبار در پاکستان بسیار پرتکرارند و عمدتا به دلیل سرعت زیاد، نبستن کمربند ایمنی و زیرساخت‌های ضعیف جاده‌ای رخ می‌دهند. در سال‌های اخیر، رشد پدیده قاچاق سوخت در پاکستان نیز به افزایش آمار تصادف‌های جاده‌ای منجر شد. در سال ۲۰۱۷، یک نفتکش دیگر در محدوده همین تصادف اخیر واژگون شد و بیش از ۱۰۰ نفر در آتش سوختند.

بیشترین تصادف‌ها از اطراف لاهور، مرکز استان پنجاب پاکستان، گزارش شده‌اند. این استان ظرف سال‌های اخیر بیش از ۱۵ هزار قربانی سوانح رانندگی ثبت کرده که از مرگ‌ومیر در عملیات‌های تروریستی بیشتر است.

در پاکستان بیمه خودرو اجباری نیست و کسانی که در سوانح رانندگی آسیب می‌بینند، باید خود خسارت‌ها را جبران کنند. از طرفی بیشتر رانندگان از صحنه تصادف می‌گریزند و تعقیب آن‌ها مشکل است.

بیشتر از جهان