ارتش آمریکا برای سربازان زن سوتین طراحی می‌کند

این سوتین با نمونه‌های ورزشی موجود در بازار متفاوت است

U.S. Army Combat Capabilities Development Command Soldier Center

ارتش آمریکا نخستین سوتین‌های مخصوص رزمی را برای سربازان زن آماده می‌کند. در صورت اجرای موفق برنامه، این سوتین ویژه قسمتی از لباس فرم سربازان زن ارتش ایالات‌متحده خواهد شد.

طبق گزارش‌ها این قطعه لباس حفاظتی که به «سوتین تاکتیکی ارتشی» معروف است، در مرکز فرماندهی توسعه قابلیت‌های رزمی ارتش ایالات‌متحده در ناتیک، ماساچوست، در حال طراحی است.

ارتش در حال حاضر بر روی چهار نمونه مختلف اولیه از این سوتین کار می‌کند و انتظار می‌رود نمونه‌های اولیه در پاییز امسال برای ارزیابی به هیئت یونیفرم ارتش ارائه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آرمی تایمز، جف سیستو، سخنگوی مرکز فرماندهی توسعه قابلیت‌های رزمی درباره طراحی این سوتین گفت: «این یک پیروزی برای سربازان زن در سراسر ارتش خواهد بود.»

بر اساس اطلاعات به دست آمده، چهار نمونه اولیه در دست ساخت هستند که شامل سوتین‌های ورزشی روکش دار با تسمه‌های متقاطع در پشت و زیپ در جلو هستند.

این سوتین با نمونه‌های ورزشی موجود در بازار متفاوت است و برای اضافه کردن یک لایه حفاظتی اضافی برای سربازان زن طراحی شده و کاربرد زرهی برای بدن آن‌ها خواهد داشت.

به گزارش واشنگتن‌پست، زنان در ارتش ایالات متحده برای چندین دهه از داشتن لباس‌زیر مناسب فرم بدن خود محروم بوده‌اند. یک سرباز کهنه‌کار به این نشریه گفت در دوره آموزشی اجازه نداشت از سوتین‌های ورزشی خود استفاده کند و گزینه‌های موجود که ارتش به آن‌ها می‌داد اصلا مناسب با تمرین‌های سخت بدنی نبود.

اشلی کوشون، طراح لباس و سرپرست پروژه، به مجله Army AL&T گفت این سوتین «سطح آمادگی و عملکرد کلی سرباز را بهبود می‌بخشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی ماموریت خود تمرکز کنند.»

در صورت تایید این لباس اولین سوتین تاکتیکی خواهد بود که به لباس ارتش ایالات متحده اضافه می‌شود.

بر اساس داده‌های موسسه بروکینگز زنان حدود ۱۶ درصد از افراد فعال در نیروهای مسلح ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

بیشتر از زندگی