جبهه مقاومت ملی ۴۰ اسیر طالب را از بند رها کرد

نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند موفق شدند دره آرزو را از طالبان پس بگیرند

جبهه مقاومت ملی در سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان بخش‌هایی از پنجشیر را از آنان پس گرفت-جبهه مقاومت ملی

جبهه مقاومت ملی در نخستین سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان، چهل تن از اسرای طالبان را آزاد کرد.

به گفته جبهه مقاومت، اعضای این جبهه، بامداد روز دوشنبه، ۱۵ اوت (۲۴ مرداد ۱۴۰۱)، به پاسگاه‌های طالبان در شهرستان دره و دره آرزو حمله کردند، موفق شدند دره آرزو را از طالبان بازپس گیرند، و ۴۰ تن از افراد این گروه را نیز در دره آرزو در شهرستان عنابه اسیر گرفتند.

جبهه مقاومت ملی تصویر این ۴۰ عضو گروه طالبان را منتشر کرد.

خالد امیری، فرمانده مقاومت در دره آرزو، به ایندیپندنت فارسی گفت که سلاح‌های این ۴۰ تن را گرفته‌اند و به آنان مقدار پول داده‌اند و آزادشان  کرده‌اند.

این حمله‌ها که به رهبری خالد امیری، از فرماندهان جبهه مقاومت در پنجشیر، راه‌اندازی شده بود، تلفات شدیدی بر طالبان وارد کرد. 

نیروهای مقاومت در دره آرزو به ایندیپندنت فارسی گفت که در حمله‌های آنان در شهرستان دره نیز روستاهای «‌خواجه کوک‌زار»، «‌عیش بالا» و «عیش پایین» از طالبان پس گرفته شده است و چهار طالب نیز کشته شده‌اند.

به گفته جبهه مقاومت، در حمله‌های امروز به پاسگاه‌های طالبان در شهرستان‌های عنابه، دره، و حصارک نیز بیش از ۴۰ تن از افراد طالبان کشته شده‌اند.

اما طالبان در مورد حمله نیروهای مقاومت به پاسگاه‌های خود در آن نواحی چیزی نمی‌گویند و اسیر شدن افراد خود را در پنجشیر نیز رد کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس خبری باختر که در کنترل طالبان است، نوشته است که مسئولان محلی طالبان در پنجشیر، اسیر شدن افراد این گروه را در دره آرزوی شهرستان عنابه را ادعایی نادرست دانسته‌اند.

در ۱۵ ماه اوت سال گذشته میلادی که طالبان بر افغانستان تسلط یافتند، شماری از نظامیان حکومت پیشین به پنجشیر رفتند و به طالبان اجازه ندادند وارد این استان شوند. پنجشیر تنها استانی بود که طالبان نتوانستند در آن مقطع، به تسلیم وادارند. اما در نهایت، پس از حمله‌های تهاجمی گسترده، موفق شدند در ششم سپتامبر وارد پنجشیر شوند. 

پس از ورود طالبان به پنجشیر، نیروهای مقاومت به ارتفاعات کوهستانی رفتند و به مقاومت در برابر طالبان ادامه دادند. 

پس از چند ماه آرامش نسبی در استان پنجشیر، در ماه مه ۲۰۲۲ بار دیگر درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای مقاومت در آن ناحیه شدت گرفت. 

جبهه مقاومت حدود دو ماه پیش یک هلیکوپتر طالبان را در دره آرزو سرنگون کرد و پنج تن از افراد این گروه را اسیر گرفت.

بیشتر از جهان