تیم ملی بلاتکلیف، حتی در آخرین فرصت

فدراسیون فوتبال ایران به نگران‌کننده‌ترین شکل تیم ملی را مدیریت می‌کند

اردوی شهریورماه، آخرین فرصت تیم ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی جام جهانی است، ولی هنوز برنامه‌های دقیقی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده است. از سوی دیگر، وضعیت نیمکت تیم ملی هم هنوز مبهم است و این بلاتکلیفی، نگران‌کننده به نظر می‌رسد. هرچند هیات‌رئیسه فعلی فدراسیون اعتماد خود به دراگان اسکوچیچ را ابراز کرده است، ولی انتخابات ریاست فدراسیون که هشتم شهریور برگزار می‌شود، ممکن است به تغییر سرمربی تیم ملی ختم شود.

تیم ملی فوتبال ایران نتوانست از اردوی خرداد به خوبی استفاده کند و فقط یک بازی دوستانه با الجزایر در دوحه داشت. مهم‌ترین برنامه تیم ملی در آن اردو، بازی دوستانه در کانادا بود، ولی این بازی با اعتراض خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ و تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور، لغو شد. پس از آن، به تیم ملی پیشنهاد شد که بازی دوستانه‌ای با میزبانی اروگوئه داشته باشد، ولی اسکوچیچ به دلیل دوری مسافت، از آن بازی صرفنظر کرد. تیم ملی در نهایت مجبور شد در گرمای قطر به دوحه سفر کند و در تنها بازی دوستانه‌اش، مغلوب الجزایر شد.

اردوی شهریورماه، آخرین فرصت آماده‌سازی تیم ملی قبل از سفر دوباره به قطر برای حضور در جام جهانی است، ولی هنوز برنامه مشخصی برای آن ندارد. فدریکو بویسان، خبرنگار مشهور اروگوئه‌ای، دهم تیر در حساب توییترش خبر داد که تیم ملی این کشور قرار است اول مهر، بازی دوستانه‌ای با تیم ملی ایران در اتریش داشته باشد، ولی فدراسیون فوتبال هنوز این خبر را تایید نکرده است. 

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، امروز، دوشنبه، ۲۴ مرداد (۱۵ اوت) در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در اردوی ماه آینده گفت: «کارهای نهایی انجام، و با یکی از دو تیم هم قرارداد امضا شده و به محض اینکه همه چیز نهایی شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از ۲۱ شهریور، اردو‌ را در تهران با بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، شروع خواهیم کرد. احتمالا در تهران هم یک بازی تدارکاتی داشته باشیم. حریف تیم ملی می‌تواند داخلی یا خارجی باشد. در فاصله روزهای ۲۱ تا ۲۷ شهریورماه که تیم ملی می‌خواهد به اردوی اتریش برود، یک بازی خواهیم داشت. خیلی روی حریف تاکید نداشتیم و فقط می‌خواهیم یک بازی برگزار کنیم.»

به گفته اصولی، تیم ملی احتمالا یک بازی دوستانه در اتریش داشته باشد که به احتمال فراوان مقابل اروگوئه خواهد بود، ولی تکلیف بقیه بازی‌ها مشخص نیست و حتی ممکن است در تهران مقابل یک تیم داخلی بازی کند؛ روشی که مدت‌ها است منسوخ شده است. با چنین تدارک ضعیفی، تیم ملی کار خیلی سختی در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد داشت.

بیشتر از فوتبال