با تکمیل بازیابی محموله نفتی، لانا آماده ترک یونان است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نوشته که کار بازیابی محموله نفتی به لانا تکمیل شده، و منبعی دیگر گفته است که این کار روز یکشنبه تکمیل شده بود

نفتکش آیس‌انرژی با پرچم لیبریه در ماه مه بخشی از محموله نفتی لانا را بارگیری کرد-REUTERS/Costas Baltas/File Photo/File Photo

منابع آگاه روز دوشنبه ۲۴ مرداد (۱۵ اوت) گفتند که بازیابی محموله نفتی در نفتکش لانا که از سوی ایالات متحده توقیف شده بود، تکمیل شده است و کشتی آماده ترک یونان است.

توقیف کشتی لانا که با پرچم ایران حرکت می‌کند و قبلا نامش پگاس بود، نیروهای ایرانی را در ماه مه بر آن داشت تا در اقدامی تلافی‌جویانه دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کند که هنوز آزاد نشده‌اند.

ایالات متحده در ماه آوریل نفتکشی را برای نگهداری محموله نفتی لانا استخدام کرد که در نزدیکی یونان لنگر انداخته بود. بخشی از محموله نفتی لانا به نفتکش «آیس‌انرژی»‌ منتقل شد و قرار بود به ایالات متحده منتقل شود اما دادگاه عالی یونان حکم داد که محموله باید به ایران بازگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نوشته که کار بازیابی محموله نفتی به لانا تکمیل شده، و منبعی دیگر گفته است که این کار روز یکشنبه تکمیل شده بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن روز جمعه در توییتی نوشت که کشتی پس از تکمیل بارگیری عازم ایران می‌شود. موتور کشتی لانا مشکل فنی دارد و معلوم نیست که آیا به تنهایی راهی سفر می‌شود یا در این مسیر کمک دریافت خواهد کرد.

نفتکش لانا از بیش از دو ماه پیش در جزیره «اویا» یونان توقیف شده بود و بعد به حکم دادگاه که دستور رفع توقیف آن را صادر کرد، به پیرایوس رفت و از اواخر ماه ژوئیه در آنجا لنگر انداخته است.