شاهزاده هری و مگان مارکل سپتامبر به بریتانیا برمی‌گردند

دوک و دوشس ساسکس اخیرا در جشن‌ ۷۰ سالگی سلطنت ملکه شرکت کرده بودند

 دوک و دوشس ساسکس برای شرکت در یک رشته‌ رویداد به بریتانیا سفر می‌کنند- TOBY MELVILLE / AFP

دوک و دوشس ساسکس ماه آینده برای حضور در یک رشته رویدادهای خیریه‌ به بریتانیا بازمی‌گردند.

بعد از حضور در جشن‌ ۷۰ سالگی سلطنت ملکه در اوایل ژوئن، این نخستین دیدار شاهزاده هری و مگان مارکل از بریتانیا خواهد بود.

سخنگوی این زوج گفت: «شاهزاده هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس، خوشحال‌اند که اوایل سپتامبر به دیدار چندین خیریه که بسیار به آن‌ها علاقه دارند، می‌روند.»

این سفر شامل بازدید از منچستر در ۵ سپتامبر برای شرکت در اجلاس وان یانگ ورلد (One Young World) خواهد بود؛ رویدادی که رهبران جوان بیش از ۱۹۰ کشور را گرد هم می‌آورد.

هری در کنار جاستین ترودو، سر ریچارد برانسون و جیمی الیور از مشاوران این سازمان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زوج سپس برای شرکت در رویداد «وان یر تو گو» (One Year to Go) بازی‌های اینویکتوس (شکست‌ناپذیر) دوسلدورف ۲۰۲۳ (Invictus Games Dusseldorf 2023) به آلمان سفر می‌کنند [یک رویداد بین‌المللی ورزشی برای سربازان مجروح] و سپس برای حضور در مراسم جوایز ول‌چایلد (WellChild Awards) در روز ۸ سپتامبر به بریتانیا بازمی‌گردند.

مگان و هری قبلا در سال ۲۰۱۹، پیش از آنکه در سال ۲۰۲۰ از مقام خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره‌گیری کنند، در این رویداد شرکت کرده بودند.

دوک و دوشس ساسکس در ماه ژوئن، اولین بار پس از بیش از دو سال، برای شرکت در مراسم شکرگزاری در کلیسای جامع سنت پل، در یک مراسم عمومی در بریتانیا حضور پیدا کردند.

فرزندان این زوج- آرچی سه ساله و لیلی‌بت یک ساله- در آن مراسم حضور نداشتند اما در سفر والدینشان را همراهی می‌کردند.

در آن زمان، گزارش شد ملکه برای اولین بار لیلی‌بت را در قلعه وینزر ملاقات کرد.

امید اسکوبی، مفسر امور دربار، در برنامه «بی‌بی‌سی برکفاست» (BBC Breakfast) گفت که آن دیدار در آستانه اولین سالروز تولد لیلی‌بت در روز ۴ ژوئن، انجام شد.

اسکوبی در آن زمان گفت: «ملاقات لیلی‌بت با ملکه کاملا خصوصی و بین خودشان بود و البته می‌دانیم که او (ملکه) چه مشتاقانه منتظرش بود.»

«همه‌گیری مانع آن‌ها بود. البته مواقعی که هری اینجا بود، تنها و فقط در موقعیت‌های کاملا غم‌انگیز بود. پس این واقعا اولین بار بود.»

اسکوبی در ادامه گفت: «البته می‌دانیم که ملکه به قلعه وینزر بازگشت؛ این زوج هم به وینزر برگشتند و حالا در خانه‌باغ فراگمور اقامت دارند.»

«پس آن اولین بار یا اولین فرصتی بود که همنام خود را ملاقات کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان