تعطیلات خانواده بایدن در عمارت ۲۰ میلیون دلاری؛ کاملا رایگان!

بایدن قبلا هم در خانه‌ سایر خیرین ثروتمند اقامت کرده بود

این ساختمان ۹ خوابه است و یک استخر شنا و محوطه‌ای سرسبز و وسیع دارد - Zillow

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تعطیلات تابستانی خود را به همراه با خانواده‌ در یک عمارت ساحلی ۲۰ میلیون دلاری در کارولینای جنوبی می‌گذراند؛ بدون اینکه بابت آن یک سنت بپردازد.

به گزارش نیویورک‌پست، یک منبع آگاه خبر داد که رئیس‌جمهوری آمریکا به‌تازگی از یکی از حامیان مالی برجسته دموکرات‌ها خواسته است که تعطیلات را در اقامتگاه او در جزیره کیاوا سپری کند. این حامی مالی که ماریا آلوین نام دارد، می‌گوید که «آن‌ها بابت گذراندن تعطیلات در اینجا پولی نمی‌پردازند. هرگز پولی بابت حضور در اینجا پرداخت نکرده‌اند.»

این ساختمان ۹ خوابه است و یک استخر شنا و محوطه‌ای سرسبز و وسیع دارد که به منظور حفظ حریم خصوصی، با درختان نخل و سایر گیاهان احاطه شده است. این ملک اوایل سال جاری برای فروش گذاشته شد؛ اما بایدن تصمیم گرفت تا فروش نرفته است، تعطیلات تابستانی خود را آنجا سپری کند.

انتشار این اطلاعات درباره سفر بایدن که انتظار می‌رود تا اوایل هفته آینده ادامه یابد، در شرایطی است که کاخ سفید درباره سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به کارولینای جنوبی شفاف نبود و آن را اعلام نکرد. آسوشیتدپرس روز چهارشنبه نوشت: «کاخ سفید به درخواست‌ها برای ارائه جزئیات در مورد برنامه تعطیلات، فعالیت‌ها یا زمان بازگشت جو بایدن به واشنگتن پاسخ نداد و در مورد محل اقامت او اطلاعاتی ارائه نکرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحقیقات نشان می‌دهد که بایدن و خانواده‌اش پیش از این نیز در عمارت ماریا آلوین اقامت داشته‌اند؛ به عنوان نمونه در اوایل سال ۲۰۰۹، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود.

بایدن پیش از این نیز در خانه‌ سایر حامیان ثروتمند هم اقامت کرده است. در ماه نوامبر، خانواده‌ رئیس‌جمهوری آمریکا روز شکرگزاری را در اقامتگاه یک سرمایه‌گذار میلیاردر به نام دیوید روبنشتاین در نانتاکت گذراندند. این اقدام جو بایدن با انتقادهای گسترده‌ای همراه شد. والتر شاب، مدیر دفتر اخلاق دولت ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، آن زمان در توییتی نوشت: «فقط یک یادآوری دوستانه؛ بایدن باید هزینه اقامت در نانتاکت را بپردازد یا این اقامت رایگان را در مدارک سالانه خود در ماه مه ۲۰۲۲ ثبت کند.»

شرکت خانوادگی آلوین به نام «آئتوس کپیتال» (Aetos Capital)، را در حال حاضر پسر ماریا آلوین اداره می‌کند. به گفته منابع آگاه، ماریا آلوین بیش از یک دهه است که جو بایدن و همسرش را می‌شناسد اما آن‌ها با یکدیگر معاملات تجاری ندارند. همچنین گفته می‌شود که خانواده آلوین به طور مستقیم با هانتر بایدن، فرزند جو بایدن از همسر اولش، در ارتباط نیستند. هانتر به‌تازگی به دلیل پرونده مربوط به تقلب مالیاتی حدود دو میلیون دلار پرداخت کرد و معاملات تجاری خارجی او تحت تحقیقات فدرال است.

طبق مدارک موجود در کمیسیون انتخابات فدرال، آلوین قبل از انتخابات ۲۰۲۰، سخاوتمندانه از جو بایدن حمایت کرد و در ماه سپتامبر، یک چک ۳۵ هزار دلاری برای صندوق پیروزی بایدن و کمیته ملی دموکرات ارسال کرد.

ماریا آلوین، حامی مالی دموکرات‌ها، همواره در مجموعه‌ای از کارزار‌های سیاسی این حزب مشارکت داشت. با این حال، یکی از جدیدترین کمک‌های مالی او به لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه و حمایت از برنامه‌های او در مقابل رقیبش هریت هیگمن (نماینده تحت حمایت دونالد ترامپ) برمی‌گردد.

جو بایدن هنوز در مورد حمله روز دوشنبه اف‌بی‌آی به عمارت مارآلاگو ترامپ اظهارنظر نکرده است. دستیاران کاخ سفید می‌گویند که رئیس‌جمهوری آمریکا از این حمله اطلاع قبلی نداشته است. با این حال، جمهوری‌خواهان معتقدند که اقدام اف‌بی‌آی در حمله به املاک ترامپ در مقایسه با تحقیقات این نهاد در مورد امور مالی خانواده بایدن، استانداردی دوگانه را نشان می‌دهد.

بیشتر از جهان