خالد مهدی‌اف به جرم «حضور با اسلحه در بیرون خانه مسیح علی‌نژاد» متهم شد

این مرد نیویورکی و وکیلش از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده‌اند

مسیح علی‌نژاد سال گذشته نیز هدف آنچه دادستان‌های آمریکا «توطئه آدم‌ربایی تحت حمایت تهران» خوانده بودند، قرار گرفت - AlinejadMasih / Twitter

خالد مهدی‌اف، شهروند نیویورک، به اتهام حضور با یک تفنگ AK-47 پر شده در خارج از خانه مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر متهم شد.

به گزارش رویترز، یکی از ماموران اف‌بی‌آی درباره شکایتی که در دادگاه فدرال منهتن ارائه شده است، گفت: «در این شکایت اعلام شده است که متهم در اواخر ژوئیه دو روز را در خارج از خانه مسیح علی‌نژاد گذراند و یک‌بار سعی کرد در را باز کند.»

خالد مهدی‌اف پس از بازداشت، درخواست وکیل داد و از پاسخ دادن به سوال‌ها خودداری کرد. وکیل مهدی‌اف نیز از اظهارنظر در این زمینه در گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری کرده است.

افسران پلیس نیویورک مهدی‌اف را پس از عبور از تابلو ایست متوقف کردند. پلیس پس از آن‌که متوجه شد که او بدون گواهینامه رانندگی می‌کند، او را بازداشت و به حمل سلاح گرم با شماره سریال محوشده متهم کرد. مهدی‌اف پس از بازداشت به بازرسان اعتراف کرد که اسلحه AK-47 متعلق به او‌ست و در بروکلین «به دنبال کسی می‌گردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان‌ها اعلام کردند که در تلاش‌اند سایر اسلحه و مهمات احتمالی این شخص را ضبط کنند. پیش از این اعلام شده بود که از این فرد ۲۳ ساله یک قبضه مسلسل و چمدانی پر از پول کشف شده است.

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ، روز یکشنبه ۹ مرداد، ضمن بازنشر خبر روزنامه نیویورک پست درباره بازداشت این فرد مسلح در مقابل خانه علی‌نژاد، در رشته ‌توییتی نوشت: «رژیم ایران رهبران ما را تهدید به ترور می‌کند. حالا پیروان رادیکال آن‌ها نیز مخالفان ایرانی را تعقیب می‌کنند و در اینجا سعی در کشتن آن‌ها دارند. ما باید هم‌اکنون همه عوامل و دیپلمات‌های ایرانی را از آمریکا بیرون بیندازیم.»

مسیح علی‌نژاد سال گذشته نیز هدف آنچه دادستان‌های آمریکا «توطئه آدم‌ربایی تحت حمایت تهران» خوانده بودند، قرار گرفت. در آن زمان چهار ایرانی که گفته می‌شود از عوامل اطلاعاتی بودند، به توطئه برای ربودن این روزنامه‌نگار متهم شدند. آن‌ها برای چند روز از مسیح علی‌نژاد و همسرش در خانه و اطراف خانه‌شان در بروکلین عکس و فیلم گرفته بودند.

مسیح علی‌نژاد در سال‌های گذشته به‌ویژه در انتشار خبرهای مربوط به مادران و خانواده‌های کشته‌شدگان به دست حکومت جمهوری اسلامی و همچنین معترضان به حجاب اجباری فعال بوده است. جمهوری اسلامی ایران ادعاهای دخالت در آسیب رساندن به این روزنامه‌نگار منتقد حکومت را «بی‌اساس» خوانده است و با وجود شواهد، آن‌ها را رد می‌کند.