نشانه ویروس فلج اطفال در نیویورک

مقام‌های بهداشتی-درمانی نیویورک از سرپرستان کودکان خواسته‌اند تا کودکان خود را هرچه سریع‌تر در برابر این بیماری «بالقوه کشنده» واکسینه کنند

به‌گفته مقام‌های بهداشتی ویروس «فلج اطفال» یک خطر جدی و واقعی است، اما راه‌کار دفاعی خیلی ساده است: «واکسن بزنید» - NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

در آمریکا، مقام‌های بهداشتی شهر نیویورک اعلام کردند نشانه‌های ویروس «فلج اطفال» در فاضلاب شهر پیدا شده است. مقام‌های بهداشتی شهر به افراد واکسن نزده توصیه کرده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به واکسینه کردن خود و کودکانشان اقدام کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از مقام‌های بهداشت شهر نیویورک نوشت ویروس «فلج اطفال» در فاضلاب شهر، نشانه «گردش محلی» ویروس است و می‌تواند برای افراد واکسن نزده خطرناک باشد.

مقام‌های بهداشتی-درمانی نیویورک از سرپرستان کودکان خواسته‌اند تا کودکان خود را هرچه سریع‌تر در برابر این بیماری «بالقوه کشنده» واکسینه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته اشوین واسان، از مدیران ارشد بهداشت عمومی شهر نیویورک، هرچند گردش ویروس «فلج اطفال» خطری جدی و واقعی برای ساکنان شهر به‌شمار می‌رود، اما راه‌کار دفاعی هم خیلی ساده است: «در برابر ویروس واکسن بزنید»!

مقام‌های بهداشتی شهر نیویورک، به افراد بزرگسال واکسن‌نزده یا افرادی که برنامه واکسیناسیون آنها کامل اجرا نشده، توصیه کرنده‌اند هرچه سریع‌تر به‌منظور پیشگیری از بیماری به مراکز درمانی شهر مراجعه کنند و واکسن بزنند.

به‌گفته خوزه آر. رومرو، مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این یک «هشدار» است. ما می‌دانیم که «فلج اطفال» بی سروصدا گسترش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که افراد زیادی به ویروس مبتلا شوند.

در طول یک دهه گذشته، ویروسی که منتهی به بیماری «فلج اطفال» می‌شود، نه تنها در شهر نیویورک، بلکه در هیچ منطقه دیگری از ایالات متحده گزارش نشده است.