دو غول خرده فروشی آمریکا فروش خز را متوقف می‌کنند

انجمن حمایت از حیوانات ایالات متحده، تصمیم می‌سیز را تحسین کرد

Stephanie Eckardt /wmagazine

می‌سیز اعلام کرده است که فروش خز را تا پایان سال ۲۰۲۰ در فروشگاه‌های خود خاتمه خواهد داد.

با این اقدام بزرگترین شرکت خرده فروشی ایالات متحده ممنوعیت پوست خز طبیعی را به تصویب می‌رساند. قبلا جی سی پنیز و سی یرز این کار را انجام داده بودند.

روز دوشنبه، فروشگاه می‌سیز و شرکت خواهر آن بلومینگ دلز، از یک سیاست جدید بدون خز رونمایی کردند که با همکاری انجمن حمایت از حیوانات ایالات متحده تدوین شده است.

در حالی که مارک‌های خصوصی فروشگاه بلافاصله خز را از تولیداتشان حذف می‌کنند، تولیدات کمپانی‌های دیگر استفاده از خز را تا پایان سال مالی۲۰۲۰ خاتمه می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌سیز و بلومینگ دلز نیز قول داده‌اند که انبارهای خز و سالن‌هایی که نگهداری، تعمیر و تغییر طراحی پوست‌های خز را ارائه می‌داد، ببندند.

می‌سیز در صفحه جدیدی در وبسایت خود درباره این سیاست گفت: «مشتری‌های ما دارند از خز طبیعی کناره می‌گیرند و ما با این روند هماهنگ هستیم».

«با ظهور فن آوری جدید پارچه، گزینه‌های دیگری مانند خزهای مصنوعی و سایر نوآوری‌های پارچه باعث شده این یک انتقال یکپارچه برای مشتریان ما باشد».

این شرکت افزوده است که این سیاست جدید، مطابق با دستورالعمل‌های اتحاد بدون خز، اجازه می‌دهد محصولات خز گوسفند که با رعایت اخلاقی تهیه شده مانند «پشم چیده شده» یا «پوست گوسفند» و خز گاو مانند «موی گوساله» و «پوست گاو» تهیه کند.

رئیس و مدیر اجرایی می‌سیز، جف جنت، در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم نتیجه دنبال کردن روند تقاضای مصرف کننده و گوش دادن به مشتریان و گروه‌های غیر دولتی طی دو سال گذشته بوده است.

جنت گفت: «ما مفتخریم که با انجمن حمایت از حیوانات ایالات متحده در تعهد خود برای پایان دادن به فروش خز همکاری کنیم».

او افزود: «ما همچنان به ارائه مد والا و ارج گذاردن به مشتریان خود متعهد هستیم، و همچنان گزینه‌های جایگزین خز مصنوعی را با کیفیت بالا و شیک ارائه می‌دهیم».

کیتی بلاک، رئیس و مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات ایالات متحده، تصمیم می‌سیز را تحسین کرد.

بلوک گفت: «این اعلامیه با نظرات مصرف کنندگان بی‌شماری در بازار سازگار است و سایر خرده فروشان نیز باید از آنها پیروی کنند».

«با همراه داشتن بسیاری از طراحان، شهرهای بزرگ و اکنون کشوری که در مقابل فروش خز موضع می‌گیرد، ما به پایان دادن به این عمل غیر ضروری و غیرانسانی بسیار نزدیکتر هستیم».

اعلامیه می‌سیز پیروی از اعلامیه‌های مشابه مارک‌های مد در سال‌های اخیر، از جمله پرادا، ورساچی، گوچی و بِربِری است که همه استفاده از خز طبیعی را از مجموعه‌هایشان حذف کرده‌اند.

اوایل این ماه، کالیفرنیا به اولین ایالت آمریکا تبدیل شد که فروش و تولید محصولات جدید خز را ممنوع اعلام کرد.

امروز کالیفرنیا تاریخ ساز شد. # AB44  امضا و به قانون تبدیل شد! پس از چندین دهه تلاش طرفداران رفاه حیوانات، ما اکنون اولین ایالت در کشور هستیم که خز را ممنوع اعلام کرده است. کالیفرنیا جایی برای رفتار غیرانسانی و غیرقابل تحمل با حیوانات ندارد. اکنون سایر ایالت‌ها میراث ما را دنبال کنند.

در ۱۲ اکتبر، گوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا لایحه قانونی را برای منع ساخت و فروش اقلامی از جمله لباس، کفش یا کیف های دستی از خز ، امضا کرد.

نیوزوم در بیانیه‌ای اظهار داشت، این اقدام ایالت کالیفرنیا را به «پیشگام در رابطه با رفاه حیوانات» تبدیل کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی