شروع لالیگا؛ بارسای جدید می‌تواند رئال مادرید را به چالش بکشد؟

بارسلونا با خرید ستاره‌های پرشمار برای فصل جدید تن به ریسک اقتصادی بزرگی داده است

فصل جدید لالیگا جمعه شب با بازی اوساسونا مقابل سویا افتتاح می‌شود-Frederic J. BROWN / AFP

قهرمانی‌های اروپایی برای هواداران رئال مادرید به یک عادت تبدیل شده است و این تیم چهارشنبه شب توانست با برتری دو بر صفر مقابل اینتراخت فرانکفورت فاتح سوپرجام اروپا شود. این پنجمین قهرمانی رئال در این جام بود تا با رکورد بارسلونا و میلان برابری کند.

این مسابقه تدارک خوبی برای رئال مادرید بود که دوشنبه در هفته اول لالیگا میهمان آلمریا است. تیم آنچلوتی فصل گذشته با فاصله نسبتا زیادی با بارسا قهرمان لالیگا شد، ولی رقیب سنتی با ستارگانی که به ترکیبش اضافه کرده، آماده است تا مدافع عنوان قهرمانی را به چالش بکشد.

بارسلونا در دو سال گذشته به دلیل سوءمدیریت، دستمزدهای بالای بازیکنانش و عواقب همه‌گیری کووید با بدهی‌های زیادی روبرو شد و ریخت‌وپاش‌های تابستانی این باشگاه به یکی از علامت سوال‌های بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، بارسلونا حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای خرید بازیکنانی مثل روبرت لواندوفسکی، ژول کونده و رافینیا هزینه کرده و ستارگانی مثل فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن را به‌عنوان بازیکن آزاد به تیمش اضافه کرده است.

یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن، در واکنش به نقل‌وانتقال‌های بارسا به کنایه گفت: «بارسلونا تنها باشگاهی در دنیا است که پول ندارد، ولی این همه بازیکن می‌خرد. نمی‌دانم آن‌ها چطور این کار را می‌کنند. این کمی عجیب است.»

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، برای تقویت تیم راه حل عجیبی پیدا کرده و بخشی از درآمد تلویزیونی سال‌های آینده را پیش‌فروش کرده است. البته این شگرد هم کافی نبود و بارسلونا در آستانه بازی شنبه مقابل رایو وایکانو به‌دلیل قانون سقف دستمزدها هنوز نتوانسته نام بازیکنان جدیدش را وارد فهرست کند.

به گزارش ای‌اس‌پی‌ان (ESPN)، بندی در قرارداد کسیه و کریستنسن وجود دارد که در صورت وارد نشدن نامشان در فهرست تیم می‌توانند جدا شوند. جرارد پیکه، مدافع باسابقه بارسا، برای حل این مشکل حاضر به فداکاری شده و پیشنهاد داده است که رایگان بازی کند، ولی باشگاه با این تصمیم مخالف است و در عوض احتمال می‌رود بخشی از دستمزد او کاهش یابد.

رئال مادرید برای فصل جدید به‌دنبال جذب کیلیان امباپه بود، ولی ستاره پاری‌سن‌ژرمن در آخرین لحظه تصمیم به تمدید قراردادش گرفت تا هواداران مادریدی خشمگین شوند. البته فلورنتینو پرز بیکار ننشست و آنتونیو رودیگر، مدافع فصل قبل چلسی، و اورلین شوامنی، هافبک ملی‌پوش موناکو، را به تیم اضافه کرد. آنچلوتی همچنین برای فصل جدید روی بازگشت ادن هازار حساب می‌کند. ستاره بلژیکی در دو فصل گذشته به‌دلیل مصدومیت هرگز نتوانسته به فرم آرمانی برسد، ولی برای فصل جدید انگیزه زیادی دارد.

فصل جدید لالیگا جمعه شب با بازی اوساسونا مقابل سویا افتتاح می‌شود.

بیشتر از فوتبال