دونالد ترامپ: بایدن از هجوم اف‌بی‌آی به مارالاگو مطلع بود

کاخ سفید ادعا می‌کند، رییس‌جمهوری آمریکا در جریان نبوده است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا روز سه‌شنبه یک روز پس از هجوم ماموران فدرال آمریکا به اقامتگاهش در فلوریدا گفت که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در جریان یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو قرار داشته است.

ترامپ در رسانه اجتماعی‌اش The Truth نوشت: «بایدن همه‌چیز را در این مورد می‌دانست، همانطور که درباره معامله‌های هانتر (پسر بایدن) می‌دانست.»

ساعاتی قبل؛ سخنگوی کاخ سفید گفته بود که بایدن در جریان این یورش نبوده و از رسانه‌ها مطلع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اف‌بی‌آی روز دوشنبه و در حالی که او در نیویورک بود، بدون اطلاع قبلی وارد مارالاگو شده است.

ترامپ این اقدام را با انگیزه سیاسی عنوان کرد و آمریکا را مانند کشوری جهان سوم و جمهوری موز (کشوری با اقتصاد وابسته به صادرات تک محصولی که گروهی کوچک از افراد فاسد، ثروتمند و خودکامه آن را اداره می‌کنند) توصیف کرد.

ترامپ در این بیانیه این اقدام دمکرات‌های چپ افراطی را ادامه ماجرایی که درباره نفوذ روسیه در انتخابات به او نسبت داده شده بود، استیضاح‌ها و پرونده مولر و موارد دیگر توصیف کرد.

گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابعی که نامی از آنها برده نشده است، حاکی از آن است که ماموران پلیس فدرال آمریکا ۱۰ جعبه را از اقامتگاه ترامپ خارج کرده‌اند.

دونالد ترامپ گفته بود که ماموران گاوصندوق او را نیز بازکرده‌اند.

با این حال هنوز در زمینه دلیل یورش به مارالاگو به طور رسمی اعلام نشده است.

برخی این اقدام را به اسناد طبقه‌بندی شده‌ای ارتباط می‌دهند که گفته می‌شود ترامپ آنها را منتقل کرده است.

همزمان با یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو، اسکات پری از نزدیکان به ترامپ و نماینده جمهوری‌خواه از پنسیلوانیا به فاکس‌نیوز گفت که اف‌بی‌آی یک روز قبل تلفن همراه او را توقیف کرده بود.

بیشتر از جهان