هشدار اف‌بی‌آی: رژیم ایران از جنبه‌های متعددی یک تهدید است

پلیس فدرال آمریکا به اقدامات جمهوری اسلامی در «حمله‌های سایبری، جاسوسی و تروریسم» اشاره کرده است

در این گزارش به صادرات عوامل جمهوری اسلامی برای هدف گرفتن مخالفان رژیم در سراسر جهان شامل آمریکایی‌ها اشاره شده است-FBI

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی در گزارشی درباره تهدید‌های ناشی از رژیم ایران هشدار داد و گفت جمهوری اسلامی و «شرکای تروریست‌»‌اش نه تنها خاورمیانه که آمریکایی‌ها و امنیت ملی آمریکا و زیرساخت‌های حیاتی این کشور را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

در این بیانیه‌ آمده است، اف‌بی‌آی به شناسایی و انهدام فعالیت‌های جاسوسی و نظامی که شهروندان آمریکا یا امنیت ملی این کشور و زیرساخت‌های حساس را تهدید می‌کند، متعهد است.

اف‌بی‌آی می‌گوید، از طریق برآورد‌های اطلاعاتی و شرکای خود در سراسر جهان با شماری از تهدید‌هایی که رژیم ایران آنها را هدایت می‌کرده است، شامل حمله تروریستی و آدم‌ربایی، جاسوسی و عملیات نفوذ خارجی، حمله سایبری، دور زدن تحریم‌ها، انتقال تکنولوژی حساس برای حمایت از توانمندی‌های نظامی و برنامه‌های هسته‌ای؛ مقابله کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رژیم ایران از روش‌های سرکوب در بازداشت نادرست آمریکایی‌ها در ایران با اتهام‌های بی‌اساس استفاده می‌کند.

در این گزارش به صادرات عوامل جمهوری اسلامی برای هدف گرفتن مخالفان رژیم در سراسر جهان شامل آمریکایی‌ها نیز اشاره شده است.

اف‌بی‌آی می‌گوید از همه منابع خود برای مقابله با این دستور کار جمهوری اسلامی و بررسی عملیات مجرمانه شامل هرگونه تهدید علیه مقامات سابق یا کنونی آمریکا به دستور رژیم ایران و شرکای «تروریست»‌اش مانند حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد.

در این بیانیه به نقل قولی از کریستوفر ری، رییس اف‌بی‌آی اشاره شده است که گفته بود، «هکرهای مورد حمایت حکومت ایران در تابستان سال ۲۰۲۱ قصد داشتند یکی از پست‌ترین حمله‌های سایبری را که تا کنون دیده‌ام، حمله به به بیمارستان کودکان بوستون بود، انجام دهند. همکاران ما بلافاصله اطلاعات لازم برای مقابله با این خطر را در اختیار مقامات بیمارستان قرار دادند».

در پایان این بیانیه نام و تصاویر ماموران وابسته به جمهوری اسلامی ایران آمده است که به اقدام علیه منافع آمریکا متهم‌اند.

بیشتر از جهان