رزمایش مشترک آمریکا و عربستان سعودی برگزار می‌شود

هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای توان هماهنگی میان نیروهای آمریکایی و عربستان سعودی عنوان شده است

تقویت همکاری‌های نظامی آمریکا و عربستان سعودی، از اهداف سفر ماه گذشته جو بایدن به ریاض بود - FAYEZ NURELDINE / AFP

نیروهای پیاده‌نظام ارتش عربستان سعودی و تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده، برای شرکت در رزمایش مشترک «خشم شدید ۲۲» وارد بندر «ینبع»، در مجاورت دریای سرخ شدند.

رزمایش  مشترک «خشم شدید ۲۲» به میزبانی عربستان سعودی، برای چند روز در استان‌های ینبع و خرج ادامه می‌یابد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ در گزارشی، به‌نقل از مقام‌های نظامی این کشور، هدف از برگزاری رزمایش «خشم شدید ۲۲»، را ارتقای توان هماهنگی و انسجام، میان نیروهای نظامی سعودی با نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه عنوان کرد.

از طرفی دیگر، سنتکام، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه، هفته پیش اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری یک رزمایش بزرگ مشترک با حضور نیروهای سعودی از حالا، برای ماه‌های می‌ و ژوئن سال آینده شروع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدف از این رزمایش مشترک، تقویت هماهنگی‌ها، فرماندهی مشترک، مدیریت بحران و افزایش توانایی‌های یک نیروی «ضربت مشترک»، برای پاسخ‌گویی به تهدیدهایی فعلی و آتی عنوان شده است.

هفته گذشته هم وزارت خارجه آمریکا با واگذاری ۳۰۰ موشک «پاتریوت» به عربستان سعودی موافقت کرد.

موشک‌های زمین به هوای پاتریوت، از مهم‌ترین تجهیزات نظامی آمریکا و متحدانش به‌شمار می‌رود و نقش مهمی در بسیاری از درگیری‌های منطقه از سال ۱۹۹۱ داشته‌اند.

تقویت همکاری‌های نظامی آمریکا و عربستان سعودی، از اهداف اصلی سفر ماه گذشته جو بایدن، رئيس‌جمهوری ایالات متحده، به ریاض بود.

پیش از سفر ماه گذشته بایدن به عربستان سعودی، گزارش‌های پرشماری از تلاش‌‌ها و رایزنی‌‌های انجام شده برای ایجاد یک سامانه دفاع هوایی مشترک منتشر شد. هرچند بعدا گفته شد که هنوز چهارچوب مشخص و اجرایی برای این طرح در دست نیست.

بیشتر از جهان