اندی ماری به آینده خوش‌بین است

اندی موری پیروزی چشم‌گیر در مسابقات تنیس آزاد اروپا داشت

اندی موری از بریتانیا، اکتبر ۲۰۱۹ - LUC CLAESSEN / BELGA / AFP

اندی ماری بعد از آن که توانست به یکی از چشم‌گیرترین پیروزی‌های حرفه‌اش دست یابد با خوش‌بینی جسورانه‌ای چشم به آینده دارد.

ماری در بازی نهایی مسابقات تنیس آزاد اروپا در شهر آنتورپ توانست بعد از بیش از دو سال و نیمی دوری از مسابقات با پیروزی ۴-۶ ۴-۶ ۶-۳ برابر رقیب قدیمی‌اش استان واورینکا به نخستین عنوان اولی‌اش در مسابقات انفرادی ای‌تی‌پی دست یابد.

تنها نه ماه پیش از این لحظه‌ احساسی و در استرالیا، ماری حال و هوای دیگری داشت و به علت مشکلات لگن راست که می‌توانست باعث خداحافظی همیشگی از دنیای تنیس شود  اشک می‌ریخت.

اما او در پایان ماه ژانویه تحت عمل جراحی روکش‌سازی لگن قرار گرفت. این عمل که یک بازیکن هم نتوانسته بعد از انجام آن دوباره به عرصه‌ مسابقات بازگردد چنان موفقیت‌آمیز بود که ماری اکنون می‌تواند با برخی از بهترین بازیکنان جهان دست و پنجه نرم کند و آن‌ها را شکست دهد.

ماری در ماه اوت به عرصه‌ مسابقات تنیس انفرادی برگشت و ماه پیش در چین نخستین مسابقه‌اش را فتح کرد. آهنگ بهبود یافتن ماری نه فقط خودش بلکه همگان را غافل‌گیر کرد.

او در سخنانی که نشریه‌ تلگراف از وی نقل کرد گفت: «الان باید درباره‌ آینده‌ام بیش‌تر حرف بزنم و بی‌شک الان خیلی خوش‌بین‌تر هستم. قبل از سفر به آسیا که با گروه خودم حرف می‌زدم این جور بودم که می‌گفتم چه اهداف را دنبال کنم؟ این حس را داشتم که فقط می‌خواهم اهل رقابت باشم. می‌خواستم وقتی وارد زمین تنیس می‌شوم این حس را داشته باشم که رقبا نمی‌توانند مرا شکست دهند. فکر نمی‌کردم که قهرمان مسابقات بشوم یا امثال استان و (ماتئو)برتینی را شکست دهم. برای همین وقتی قهرمان شدم هم خودم غافل‌گیر شدم و هم گروهی که با من کار می‌کنند».

ماری در زمین بازی هم گفت این پیروزی یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های وی بود که تعجبی هم ندارد.

خود واورینکا هم مدتی نه چندان قبل دو عمل جراحی زانو را پشت سر گذاشت که می‌ترسید به دوران بازیگری‌اش خاتمه دهد اما به تدریج به اوج آمادگی برگشت و به نظر می‌رسید که ماری خسته نتواند در برابر ضربات سنگین وی تاب بیاورد.

شکست در ست اول این  تنیس‌باز اسکاتلندی را حسابی نگران کرد و واورینکا در ست دوم هم با گرفتن امتیازهای پایانی ۱-۴ جلو افتاد و دو امتیاز پایانی هم گرفت.

اندی موری - LUC CLAESSEN / BELGA / AFP

اما ماری کاری را انجام داد که شاید بهتر از هر کسی انجام می‌دهد و آن هم دفاع سرسختانه برای جبران عقب‌ماندگی و سپس استفاده از فرصت‌های پیش آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این پیروزی رتبه‌ ماری ۳۲ ساله بیش از ۱۰۰ پله بهبود خواهد یافت و در جایگاه ۱۲۷ رتبه‌بندی جهانی تنیس قرار خواهد گرفت. اکنون انتظار می‌رود ماری که چشم به راه تولد سومین فرزندش است، تا مسابقات نهایی جام دیویس در ماه بعد استراحت کند.

ماری به شوخی می‌گوید: «سه کودک زیر چهار سال خواهم داشت. نباید دیگر از جاده خارج بشوم تا اختیار اوضاع از دست‌مان بیرون نرود. از آمدن بچه سوم هیجان‌زده هستم. همسرم پشتیبان بزرگی برای برگشت من به تنیس و نبرد کردن در مسابقات بود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش