آلبوم جدید بیانسه در صدر جدول ۲۰۰تایی بیلبورد قرار گرفت

ادل با آلبوم ۳۰ خود در سال ۲۰۲۱ آخرین زنی بود که رتبه اول را به دست آورد

آلبوم جدید بیانسه با نام رنسانس (Renaissance) برترین آلبوم جدول ۲۰۰تایی بیلبورد شد. بدین ترتیب، او اولین زنی است که در سال ۲۰۲۲ به این رتبه دست می‌یابد.

ادل با آلبوم ۳۰ (۲۰۲۱) آخرین زنی بود که رتبه اول را به دست آورد.

رنسانس اولین آلبوم از یک «طرح سه مرحله‌ای» است و جی-زی (Jay-Z)،۰۷۰ شیک (070 Shake)، تمس (Tems) و سایرین در تولید آن همکاری داشته‌اند.

این آلبوم ۱۶ قطعه دارد؛ از جمله تک‌قطعه اصلی «روحم را بشکن» (Break My Soul).

پس از آلبوم لیموناد (۲۰۱۶) که بیانسه در آن به موضوع‌هایی از جمله خیانت، زنانگی سیاهپوست و بخشش پرداخت، این اولین آلبوم انفرادی او است که در استودیو ضبط می‌شود.

این خواننده در نشست مطبوعاتی آلبوم رنسانس از تصمیم خود مبنی بر دور شدن از قالب آلبوم تصویری خبر داد.

رنسانس …

توییتر بیانسه(@Beyonce) ، ۲۹ ژوییه ۲۰۲۲

در این بیانیه آمده است که بیانسه «تصمیم گرفت بدون قالب تصویری پیش برود تا تجربه شنیداری وسیع هوادارانش را محدود نکند. این فرصتی دوباره است برای اینکه به جای بیننده، شنونده باشیم و تک‌تک ارزش‌های این محصول بکر را از دل و جان درک کنیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نسخه بیرون‌آمده رنسانس را آلبومی «در تقدیر از دوره باشگاه‌گردی» معرفی می‌کند؛ دورانی که «هرکس احساس بیگانگی می‌کرد، دیگران را می‌جست و اجتماعی از جست‌وجوگران رهایی تشکیل می‌داد تا از راه‌های خلاقانه و با ریتم، منویات خود را ابراز کند؛ چیزی که امروز هم از آن تقدیر می‌کنیم».

به گفته بیلبورد، رنسانس طی یک هفته، ۱۷۹ میلیون بار پخش شد و در میان آثار زنان در سال ۲۰۲۲، رکورد بیشترین دفعات پخش از پلتفرم‌های رسمی پخش موسیقی درخواستی را کسب کرد.

همچنین از بین اولین آلبوم‌های پخش زنده اینترنتی هنرمندان در سال ۲۰۲۲ رتبه هفتم را به دست آورد و این هفته از لحاظ تعداد دفعات پخش یک آلبوم بیانسه تاکنون، بهترین هفته بود.

این خبر پس از آن منتشر شد که بیانسه اجازه نداد قطعه کلیس موسوم به «میلک‌ شیک» به آلبوم جدیدش اضافه شود.

او این تصمیم را پس از آن گرفت که کلیس ادعا کرد خواننده قطعه «روحم را بشکن» بدون اجازه، از نمونه کار او در آلبوم جدیدش استفاده کرده است.

نظر ایندیپندنت را درباره این آلبوم اینجا بخوانید.

© The Independent

بیشتر از موسیقی