ادعای همخوابگی شاهزاده اندرو با ۹ دختر

ویرجینیا رابرتس اسناد مربوط به ادعای خود را به دادگاهی در نیویورک ارایه کرده است

Yui Mok / POOL / AFP شاهزاده اندرو در مراسم ازدواج دخترش شاهدخت یورک

به ادعای یکی از قربانیان شاهزاده اندرو، او در همخوابگی گروهی با ۹ دختر در جزیره خصوصی جفری اپستین، میلیونر بی‌آبرو، مشارکت داشته است.

ویرجینیا رابرتس جیوفری که در ۱۷ سالگی در عکسی کنار شاهزاده دیده می‌شود و شاهزاده دستش را دور کمر او انداخته است، این ادعا را با ارائه مدارکی در دادگاهی در ایالات متحده اظهار کرد.

 

دوک یورک به کرات این ادعاها را رد کرد است ولی خانم رابرتس جیوفری گفته است با او در سه نوبت مختلف هم‌بستر شده‌ است. 

او در مدارک دادگاه فلوریدا در سال ۲۰۱۵ نوشته است: «بار سومی که با اندی هم‌بستر شدم در یک همخوابگی گروهی در جزیره خصوصی اپستین در ویرجین آیلندز ایالات متحده بود. من آن زمان ۱۸ سال داشتم. من، اپستین، اندی و حدودا ۸ دختر جوان دیگر با هم همخوابه شدیم. تمام دختران دیگر به نظر می‌رسید زیر سن قانونی ۱۸ سال باشند و واقعا قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نبودند».

ویرجینیا رابرتز عکسی از خود را به دست گرفته که می‌گوید یک سال پس از اولین سوء‌استفاده جنسی از او گرفته شده است

او افزود، اپستین که به سوءاستفاده جنسی از کودکان محکوم شده و هنگام انتظار برای محاکمه برای موارد جدید سوءاستفاده از کودکان در ماه اوت در زندان خودکشی کرد، «درباره این واقعیت که آن‌ها نمی‌توانستند انگلیسی صحبت کرده و منظور خود را برسانند خندید و گفت آن‌ها آسان‌ترین دخترانی هستند که می‌شود گیر آورد و با ایشان وقت گذراند.»

این ادعاها در برنامه مستند «مخابرات» (Dispatches ) از شبکه ۴ با عنوان «شاهزاده و بچه‌باز» (The Prince and the Paedophile) مورد بررسی قرار گرفته است.

مایک فیستن، که هنگام همکاری با وکیلی که بعضی از دختران قربانی را نمایندگی می‌کرد نقشی کلیدی در افشای جرایم اپستین داشت، به این برنامه گفت که آن‌ها «هرگز نتوانستند به جزیره خصوصی اپستین که جزیره کوچک سینت جیمز نامیده می‌شود، دسترسی یابند و به همین خاطر هیچ‌وقت نمی‌توانستند مطمئن شوند دقیقا چه اتفاقاتی در این محل در جریان است.»

این کارآگاه سابق ایالت فلوریدا افزود: «می‌دانستیم که او بالگردی در ایالات متحده دارد و برای رفت و آمد خود، مهمان‌هایش و دختران به جزیره از آن استفاده می‌کند. او احساس می‌کرد در آنجا اختیار کامل برای انجام هر کاری را داشت.»

مدارک پزشکی که ادعای خانم رابرتس جیوفری مبنی بر سوءاستفاده قرار گرفتن توسط اپستین و دیگران در زمان‌های متعدد را ثابت می‌کند به دست برنامه مخابرات رسیده است.

این مدارک پزشکی از بیمارستان پرسبایترین نیویورک نشان می‌دهد او بعد از سه هفته خون‌ریزی از ناحیه واژن در تاریخ ۹ ژوییه ۲۰۰۱ در بیمارستان بستری شده است.

در بیانیه حقوقی دیگری در سال ۲۰۱۵ خانم رابرتس جیوفری نوشت: «بدون صحبت درباره جزییات کارهای جنسی که من مجبور به انجام آنها شدم، بارهایی بود که من آنقدر از نظر جسمی مورد سوءاستفاده قرار گرفتم که به یاد دارم می‌ترسیدم آیا از آنجا نجات خواهم یافت یا نه.»

هیچ مدرکی دال بر مسئولیت شاهزاده اندرو در وارد آوردن جراحت‌های به وی وجود ندارد ولی برنامه مخابرات به این نتیجه رسیده است که شاهزاده در طول ۱۲ سال دوستی خویش با اپستین ۱۰ بار با وی دیدار کرده و چند بار برای چند روز پیش او مانده است.

آقای فیستن همچنین می‌گوید اپستین ۱۳ شماره تلفن مختلف از دوک داشته است.

ادعاهای خانم رابرتس جیوفری درباره شاهزاده اندرو از مدارک دادگاه ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، برگرفته شده است.

کمی بعد از مرگ اپستین، خود شاهزاده اذعان کرد دیدار از اپستین بعد از آزادی وی از ۱۸ ماه حبس به جرم به روسپی‌‌گری کشیدن دختران زیر سن قانونی «اشتباه و خطا» بوده است.

شاهزاده در بیانیه‌ای نوشت: «در هیچ مقطعی از رابطه محدود با او، شاهد یا مظنون به آنگونه رفتارهایی که در نهایت منجر به بازداشت و محکومیتش شد، نبودم.»

شاهزاده افزود: «من پیشتر هم گفته‌ام که به دیدار او رفتن بعد از آزادی در سال ۲۰۱۰ اشتباه بود. من فقط می‌توانم پشیمانی خود از این مساله را تکرار بکنم چرا که با توجه به مواردی که اکنون می‌دانیم ثابت شده است هویت واقعی وی شخصی نبوده که من می‌پنداشتم».

کاخ باکینگهام اظهار داشته است: «هرگونه گمانه‌زنی درباره رفتار نامناسب شاهزاده با کودکان زیر سن قانونی از اساس نادرست است».

بیانیه این کاخ ادامه داد: «موکدا انکار شده است که دوک یورک با خانم ویرجینیا رابرتس جیوفری هرگونه رابطه جنسی داشته است و هر ادعایی خلاف این مساله، کذب و بی‌اساس است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/uk/home-news/prince-andrew

© The Independent

بیشتر از جهان