صحنه‌های سکسی فیلم‌هایی که بازیگران را خجالت‌زده کرد

کیت وینسلت، ستاره فیلم تایتانیک در فیلم جاده انقلابی محصول ۲۰۰۸ در صحنه‌هایی جنسی با لئوناردو دی‌کاپریو بازی می‌کند و این صحنه‌ها را ناخوشایند عنوان کرده است، زیرا همسرش سام مندز کارگردان بود

مارگو رابی، ستاره فیلم گرگ وال‌استریت از بازی در صحنه‌های جنسی این فیلم چنان شرمنده شد که به دروغ به والدینش گفت با ترفند رایانه‌ای انجام گرفته است - IMDb Facebook

صحنه‌های جنسی ممکن است مخاطب را به جذابیت روایتی متقاعد کند، اما اغلب در واقعیت خیلی خیلی مایه سراسیمگی می‌شوند.

هنر خلق صحنه‌های جنسی در سال‌های اخیر دستخوش انقلابی شده است و کارگردان صحنه‌های آمیزش جنسی، تحت فشار زیادی قرار دارد تا یکایک حرکت‌ها را در بیاورد و در عین حال ایمنی بازیگران را نیز تضمین کند.

اما معذب بودن در اجرای صحنه‌های جنسی همچنان پابرجا است و اکثر بازیگران می‌گویند درآوردن رابطه جنسی یکی از پیچیده‌ترین کارها در این حرفه است. شرمندگی و عصبی شدن پیامد آن نیز تقریبا اجتناب‌ناپذیر است.

با توجه به پوشش‌هایی که در صحنه‌های جنسی روی آلت تناسلی زن و مرد می‌کشند و همچنین  ژل مخصوصی که به گفته پاول مسکل برای شبیه‌سازی عرق بدن به کار می‌رود، صحنه‌های جنسی پرتب‌و‌تابی که مخاطب از کنج راحت صندلی سینما به تماشا نشسته است، برای نقش‌آفرینان آن‌ها واقعیت ندارد.

سرخوشی، بریجرتون و مردم عادی جدیدترین مجموعه‌های پربیننده تلویزیونی و آکنده از صحنه‌های جنسی‌اند، اما بازیگران بعد که به فیلم‌برداری این صحنه‌ها فکر می‌کنند یا وقتی برای نخستین بار به تماشای آن‌ها می‌نشینند چه واکنشی دارند؟

در ادامه به هشت صحنه می‌پردازیم که حتی بازیگران خود را نیز دچار اضطراب می‌کنند:

مارگو رابی

مارگو رابی، ستاره فیلم گرگ وال‌استریت از بازی در صحنه‌های جنسی این فیلم چنان شرمنده شد که به دروغ به والدینش گفت با ترفند رایانه‌ای انجام گرفته است. در یک صحنه‌ از این فیلم نائومی لاپاگلیا، شخصیتی که رابی نقش او را بازی می‌کند روی بستری پوشیده از دلار با قهرمان فیلم جردن بلفورت (با نقش‌آفرینی لئونارد دی‌کاپریو) آمیزش جنسی انجام می‌دهد.

او در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت: «تا مدت‌های خیلی زیادی چاره‌ای نداشتم جز آن که بی‌درنگ به خانواده‌ام دروغ بگویم و می‌گفتم «اهمیت نمی‌دهیم چی شنیده‌اید، برهنگی نداشتیم.» بعد حرفم را عوض کردم گفتم: «بدل داشتم و با ترفند رایانه‌ای سر مرا روی سر فرد دیگری گذاشتند.‌»

«خانواده‌ام با صنعت سرگرمی هیچ سروکاری نداشت... و این جور بودند که «می‌توانند چنین کاری بکنند؟» و من هم این جور بودم که «ای بابا این روزها با فناوری هر کاری می‌توان کرد. باورتان نمی‌شود در هالیوود چه کارهایی می‌کنند.»

پاول مسکل

مسکل در فیلم‌برداری مجموعه مردم عادی در نقش کانل و همبازی دیزی ادگار جونز لحظه‌هایی خنده‌دار و در عین‌حال ناخوشایندی را پشت سر گذاشت. «در جمعه نخستین هفته من و دیزی باید به مدت یک روز صحنه‌های جنسی را بازی می‌کردیم و با این ژلی که جادوی مصر نام دارد بدنمان را پوشاندند.»

«در واقع عرق بدن را شبیه‌سازی می‌کند. مجبور بودیم جا عوض کنیم و بدنمان تنگاتنگ به هم چسبیده بود.»

مسکل در مصاحبه با میرر گفت: «وقتی از هم جدا شدیم صدای بلندی شبیه صدای باد معده ایجاد شد. من و دیزی زدیم زیر خنده. خنده عصبی، اما همه عوامل فیلم‌برداری و کارگردان فکر می‌کردند یکی از ما گوزیده است و واقعا سعی داشتند لاپوشانی کنند که آبروی ما نرود.»

آماندا سایفرد

آماندا سایفرد، ستاره فیلم دختران بدجنس بعد از آن که در  مجموعه عشق بزرگ محصول سال ۲۰۰۸ شبکه اچ‌بی‌او در نقش سارا هندریکسون، بزرگ‌ترین دختر خانواده بازی کرد، همراه والدینش به تماشای قسمت‌هایی از این مجموعه نشست و وقتی سرانجام رسیدند به صحنه‌های جنسی که بازی کرده بود احساس وحشت کرد.

او به روزنامه تلگراف گفت :«نشسته بودم آنجا تماشا می‌کردم و ناگهان صحنه‌ آمیزش جنسی دو نفر آمد. من بودم. در حال آمیزش جنسی. فقط با خودم می‌گفتم «نه نه نه!»

«خیلی بی‌پرده‌تر از آن بود که فکر می‌کردم. مات و مبهوت شدم.»

جمیما کرکی، ستاره مجموعه تلویزیونی دختران می‌گوید هنگام بازی کردن صحنه‌های رسیدن به اوج لذت جنسی حسابی معذب شد، اما وقتی مجموعه در سال ۲۰۱۲ بیرون آمد از تماشای آن احساس افتخار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«وقتی خودم روی صحنه باید آن را با بازی درمی‌آوردم یعنی رسیدن به اوج لذت جنس واقعی را درمی‌آوردم «واقعی» که نه، آن‌طور که می‌دانم در زندگی واقعی به نظر می‌رسد جلوی فیلم‌بردار معذب می‌شدم چون نمی‌دانستم چطور تظاهر کنم. آدم معذب می‌شود.»

او به هاف‌پست گفت: «وقتی از تلویزیون پخش می‌شود به دلایلی به این بخش از کار افتخار می‌کنم.»

کریستوفر مینتس-پلس

کریستوفر مینتس-پلس در فیلم «خیلی بد» جونا هیل که نقش فوگل (معروف به مک‌لاوین) را بازی می‌کرد چون در زمان نمایش فیلم در سال ۲۰۰۷ فقط ۱۷ سال سن داشت باید هنگام فیلم‌برداری صحنه‌های جنسی بازی او، مادرش هم حضور می‌داشت.

پلس در برنامه ریچ آیزن گفت: «خیلی ناخوشایند بود. آن موقع در واقع هیچ تجربه جنسی نداشتم، بنابراین نمی‌دانستم چه کار دارم می‌کنم. خیلی عصبی بودم، خیلی ترسیده بودم و وقتی به عوامل فیلم‌برداری نگاه کردم دیدم مادرم دارد یک مشت ذرت بوداده می‌خورد و با تهیه‌کنندگان صحبت می‌کند. خیلی عجیب بود.»

داکوتا جانسون

در ۱۲۵ دقیقه فیلم پنجاه طیف خاکستری، ۲۰ دقیقه به رابطه جنسی خالص اختصاص دارد. داکوتا جانسون با آن که در سه‌گانه پنجاه طیف نقش زیادی در صحنه‌های جنسی دارد در مصاحبه با مجله اینترویو گفت در آن‌ها «راحت نبوده» است.

«خیلی خسته‌کننده بود. هفت ساعت تمام آمیزش جنسی را شبیه‌سازی کرده بودم. دیگر از پا درآمده بودم.»

جانسون می‌گوید در صحنه‌ای که همراه با آزار جسمانی بود خیلی معذب بوده است. او به مجله گلامور گفت «یک بار که (جیمی درنان) مرا روی تخت می‌انداخت آسیب دیدم. خیلی دردم گرفت.»

کیت وینسلت

کیت وینسلت، ستاره فیلم تایتانیک در فیلم جاده انقلابی محصول ۲۰۰۸ در صحنه‌هایی جنسی با لئوناردو دی‌کاپریو بازی می‌کند و این صحنه‌ها را ناخوشایند عنوان کرده است، زیرا همسرش سام مندز کارگردان بود.

وینسلت ۳۲ ساله می‌گوید: «مدام می‌گفتم «این خیلی... ناجور است» و لئو این جور بود که «ای بابا بی‌خیال» و من هم دست بردار نبودم و می‌گفتم «انگار اصلا حواست نیست تو بهترین دوست منی، همسرم هم آنجا است. این قدری ناجور است.»

آنابل والیس

بازیگر نقش گریس شلبی در مجموعه پیکی‌بلایندرز مانند بسیاری از ستارگان هنگام تماشای صحنه جنسی این مجموعه همراه والدینش معذب شد. او در برنامه گراهام نورتن گفت: «در صحنه جنسی نقش داشتم. هنگام تماشای آن (با پدر و مادرم) خیلی معذب شدم و پدرم هم بعدها گفت «‌خب می‌دانیم از کجا یاد گرفتی! دختر خوب!‌»

اصل این مقاله در ماه مه ۲۰۲۲ چاپ شد.

© The Independent

بیشتر از فیلم