جریمه شدن تیم فوتبال دختران خواهان دستمزد برابر

بازیکنان به خاطر پوشیدن تی‌شرت #دستمزدـبرابر کارت زرد گرفتند

تیم فوتبال دختران دبیرستان ورمونت برلینگتون - عکس از صفحه اینستاگرام تیم 

 یک تیم فوتبال دختران به خاطر این‌که خواستار برابری دستمزد زنان و مردان ورزشکار بودند جریمه شدند.

بازیکنان تیم دبیرستان ورمونت برلینگتون در میانه‌ بازی مقابل تیمی از مدرسه دیگر، لباس‌های آبی‌رنگ‌ تیم‌شان را در آوردند و تی‌شرت‌های سفید سفارشی‌دوزی که زیرش پوشیده بودند نمایان شد.

روی تی‌شرت‌ها شعار «#دستمزدـبرابر» نقش بسته بود.

اما طبق قوانین لیگ، بازیکنان نباید در بازی‌های رسمی تی‌شرتی بپوشند که شعار روی آن نوشته باشد. بنابراین به گزارش برلینگتون فری پرس داور آن شب به چهار نفر از دخترها به خاطر این کار کارت زرد نشان داد.

پوشیدن تی‌شرت #دستمزدـبرابر توسط بازیکنان این تیم جزئی از چالش بزرگ‌تری است که این تیم برای آگاهی‌بخشی در خصوص دستمزد نابرابر زنان و مردان فوتبالیست به راه انداخته‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلاش‌های ستاره‌ فوتبال تیم ملی ایالات متحده مگان رپنیو برای رفع نابرابری در دستمزد الهام‌بخش این دختران برای این کار بوده است. آنان این تی‌شرت‌ها را سر تمرین می‌پوشند و آن را به سایر تیم‌های فوتبال محلی نیز می‌فروشند.

قیمت هر تی‌شرت ۲۵ دلار (۱۹.۲۵ پوند) است اما این تیم برای نشان دادن تبعیض در پرداخت دستمزد به زنان و مردان در ورمونت، قیمت هر تی‌شرت را برای مردان ۱۶ درصد بیش‌تر (یعنی ۴.۸ دلار یا ۳.۷ پوند) اعلام کرده‌ است؛ یعنی به اندازه میانگین اختلاف دستمزد زنان و مردان در ورمونت.

آنان تاکنون بیش از ۵۰ سفارش تی‌شرت گرفته‌اند.

تمام عواید حاصل از فروش تی‌شرت خرج تیم‌های فوتبال‌ دختران در محله‌ دبیرستان برلینگتون می‌شود. یکی از بازیکنان به نام مگی بارلو به شبکه‌ خبری وست پالم گفت که دستمزد نابرابر «وحشتناک» است و افزود: «مسخره است که ما هنوز درگیر این مشکلاتیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش