پایان انتظار برای شروع لیگ برتر انگلستان

نگاهی به وضعیت مدعیان در فصل ۲۳-۲۰۲۲

آرسنال فصل گذشته رتبه چهارم را با اختلافی اندک به تاتنهام واگذار کرد- SAM GREENWOOD / Getty Images via AFP

فصل جدید لیگ برتر انگلستان جمعه شب شروع می‌شود و در بازی افتتاحیه، آرسنال میزبان کریستال‌پالاس است.

منچسترسیتی فصل گذشته در رقابتی نزدیک با لیورپول، توانست برای چهارمین بار در پنج فصل گذشته، قهرمان شود و انتظار می‌رود در فصل جدید هم این دو تیم مدعی اصلی قهرمانی باشند. هرچند منچسترسیتی در بازی کامیونیتی شیلد (سوپر جام انگلستان) سه بر یک مغلوب لیورپول شد، از نگاه اکثر کارشناسان، همچنان نسبت به رقیب خود، بخت بیشتری برای قهرمانی دارد.

سیتی در یکی از مهم‌ترین نقل‌وانتقالات تابستانی موفق شد ارلینگ هالند، ستاره نروژی فصل قبل دورتموند، را به خط حمله تیمش اضافه کند. جولین آلوارز، مهاجم آرژانتینی، دیگر خرید مهم گواردیولا است.

لیورپول هم با نفراتی تازه‌نفس به این دوره از رقابت‌ها وارد می‌شود. داروین نونز، مهاجم اروگوئه‌ای بنفیکا، به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ لیورپول، به این تیم پیوست تا جای سادیو مانه را بگیرد. فابیو کاروالیو، هافبک ۱۹ ساله پرتغالی، هم برای تقویت خط میانی از فولام به این باشگاه اضافه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چلسی بعد از جدایی آبراموویچ و با مالکان جدید آمریکایی‌ خود، به دوران تازه‌ای قدم گذاشته است و هنوز مشخص نیست که این تغییرات روی عملکرد این تیم چه تاثیری خواهد داشت. تیم سوم فصل گذشته بعد از انتقال قرضی لوکاکو به اینتر، رحیم استرلینگ از منچسترسیتی را به خط حمله‌ خود اضافه کرد. کالیدو کولیبالی، مدافع ناپولی هم برای تقویت خط دفاع به چلسی پیوست تا جای کریستنسن را بگیرد. مارک کوکورلا، مدافع چپ فصل قبل برایتون، سومین خرید مهم چلسی بود که این تیم در رقابت با سیتی توانست او را به چنگ آورد.

تاتنهام که فصل گذشته چهارم شد، مثل چلسی یکی از مدعیان درجه دوم است. کونته این بار از شروع فصل روی نیمکت تاتنهام می‌نشیند و تیمش را در پست‌های کلیدی تقویت کرده است. ریچارلیسون، مهاجم برزیلی فصل قبل اورتون، مهم‌ترین خرید تاتنهام است که به خط حمله زهردار این تیم اضافه می‌شود. ایو بیسوما و ایوان پریشیچ، دو خرید دیگر مهم تاتنهام‌اند.

آرسنال که فصل گذشته رتبه چهارم را با اختلافی اندک به تاتنهام واگذار کرد، تیمش را به‌خوبی تقویت کرده و در پیش‌فصل نتایج امیدوارکننده‌ای گرفته است. گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی فصل قبل سیتی، قرار است مشکل گلزنی را حل کند. او در بازی‌های دوستانه، بهترین گلزن تیمش بود. زینچنکو هم مثل ژسوس از سیتی به آرسنال پیوست و بازگشت ویلیام سالیبا از انتقال قرضی به مارسی، می‌تواند قلب دفاع را تقویت کند.

منچستریونایتد که فصل قبل ششم شد، امیدوار است که با تن‌هاگ، مربی موفق هلندی، تحولی اساسی داشته باشد. لیساندرو مارتینز، مدافع چپ آرژانتینی آژاکس، و کریستین اریکسن، هافبک دانمارکی برنتفورد، خریدهای مهم یونایتدند و رونالدو هم فعلا قرار است در این تیم بماند.

بیشتر از فوتبال