ناتالی پورتمن و جیمز گان از فیلم‌های مارول دفاع می‌‌کنند

فرانسیس فورد کاپولا فیلم‌های ابرقهرمانی را «نفرت‌انگیز» نامید

ناتالی پورتمن در مراسم اسکار ونیتی فیر ۲۰۱۹ - Dia Dipasupil / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بعد از آن که فرانسیس فورد کاپولا فیلم‌های ابرقهرمانی را «نفرت‌انگیز» نامید، جیمز گان دوباره به حمایت از مارول برخواست.

کاپولا، کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) و «اکنون آخرالزمان» (Apocalypse Now) در انتقاد از جهان سینمایی مارول به همکار خود مارتین اسکورسیزی پیوست. به گزارش آژانس خبری فرانسه، او گفت: «وقتی او [اسکورسیزی] می‌گوید فیلم‌های مارول سینما نیست، درست می‌گوید. چرا که ما انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم، چیزی به دست آوریم، مقداری آگاهی، دانش یا الهام».

او افزود: «تازه وقتی مارتین گفت آنها سینما نیستند، از روی مهربانی و حسن نیت بود، او نگفت این فیلم‌ها نفرت‌انگیز هستند، که من می‌گویم».

گرچه کارگردان فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، جیمز گان، به خاطر انتقاد از نظرات اسکورسیزی، خود به شدت مورد انتقاد سایرین قرار گرفت، دوباره طی پستی در اینستاگرام به دفاع از مارول پرداخت و نوشت: «بسیاری از پدربزرگ‌های ما فکر می‌کردند فیلم‌های گنگستری» نیز فیلم‌های چندان خوبی نبودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گان نوشت: «بعضی از اجداد پدری ما نیز چنین تفکری درباره فیلم‌های وسترن داشتند و معتقد بودند تمام کارهای جان فورد، سام پکین‌پا و سرجیو لئونه کاملا شبیه هم هستند. من عموی پدری خود را به یاد می‌آورم که درباره «جنگ ستارگان» شکایت داشت و می‌گفت «من آن فیلم را وقتی «۲۰۰۱» نامیده می‌شد دیدم و چقدر که حوصله سربر بود پسر!» ابرقهرمانان هم گنگسترها / گاوچران‌ها / ماجراجویان کهکشان امروز ما هستند».

او افزود: «بعضی از فیلم‌های ابرقهرمانی واقعا بد هستند و بعضی خیلی زیبا. مانند فیلم‌های گنگستری و وسترن (و پیش از آن به طور کلی، فیلم‌ها) همه افراد از آنها خوششان نخواهد آمد، حتی بعضی که نابغه هستند، ولی هیچ موردی ندارد».

ناتالی پورتمن که خود نقش بانوی ابرقهرمانی را در فیلم «ثور: عشق و وعد» (Thor: Love and Thunder) بازی خواهد کرد نیز در بحبوحه انتقادات جدید از فیلم‌های مارول دفاع کرد.

او هنگام حضور در ششمین مراسم سالانه پروژه رقص گالا در لس‌آنجلس گفت: «به نظر من برای هر نوع فیلمی فضا موجود است. برای خلق هنر فقط یک راه وجود ندارد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از فیلم