کوین اسپیسی ۳۱ میلیون دلار خسارت به سازنده سریال خانه پوشالی می‌پردازد

کوین اسپیسی پس از متهم شدن به آزار جنسی اعضای گروه سازنده این سریال، اخراج شد

بر اساس مدارک دادگاه، کاهش تعداد قسمت‌های فصل آخر و تغییر در داستان به ضرر ده‌ها میلیونی منجر شد‌ـ NICHOLAS KAMM / AFP

بنا بر حکم دادگاه، کوین اسپیسی باید خسارت تقریبا ۳۱ میلیون دلاری (۲۵ میلیون پوند) سازندگان سریال «خانه پوشالی» (House of cards) را بپردازد.

این بازیگر، که نقش فرانک آندروود را در این سریال نتفلیکس بازی می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ پس از متهم شدن به آزار جنسی اعضای گروه، از سریال اخراج شد.

مل رد ریکانا، قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس، روز پنجشنبه (۴ اوت) حکم را صادر کرد و گفت که اسپیسی ۶۲ ساله باید ۳۰.۹ میلیون دلار (۲۵.۴ میلیون پوند) به شرکت تهیه‌کننده ام‌آر‌سی (MRC) بپردازد.

داوری که در سه سال گذشته در حال بررسی این پرونده بود متوجه شد این بازیگر این بند از قراردادش را که از او خواسته شده بود رفتاری حرفه‌ای داشته باشد نقض کرده است. در نتیجه این اتهام‌ها، شرکت ام‌آر‌سی اسپیسی را اخراج کرد که به تاخیر در تولید فصل ششم و آخر سریال منجر شد، زیرا برای حذف شخصیت آندروود باید بازنویسی می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس مدارک دادگاه، کاهش تعداد قسمت‌های این فصل از ۱۳ به هشت و تغییر همه چیز به‌طوری که رابین رایت به شخصیت اصلی تبدیل شود، به ضرر ده‌ها میلیونی منجر شد.

با این حال، وکلای اسپیسی مدعی شدند اخراج او قبل از این بود که اعضای گروه به او اتهام بزنند، یعنی این‌که هیچ نقض قراردادی صورت نگرفته است و او مسئولیتی در قبال خسارت‌ها ندارد.

به گفته ریکانا، اسپیسی که تمام اتهام‌ها را از طریق وکلایش تکذیب کرد، «حتی نتوانست نشان دهد که این یک پرونده با چند راه حل است» و «نشان نداد که غرامت به قدری غیرمنطقی است که به تغییر خودسرانه قراردادهای دو طرف منجر می‌شود».

مایکل کامپ، وکیل ام‌آر‌سی، به آسوشیتدپرس گفت: «ما از حکم دادگاه رضایت داریم.»

اسپیسی از سال ۲۰۱۷ با اتهام‌های زیادی در مورد تعرض جنسی مواجه بوده است. در ماه ژوییه، او اتهام‌های تعرض جنسی مربوط به سال ۲۰۰۵ را رد کرد.

این بازیگر در ماه آوریل از قاضی درخواست کرد که شکایت سوءاستفاده جنسی را که آنتونی راپ علیه او طرح کرده رد کند. او از طریق وکلایش گفت که این ادعاها در طرح شکایت راپ‌- که در آن او مدعی است در سال ۱۹۸۶ زمانی که او نوجوان بود، اسپیسی در یک مهمانی از او سوءاستفاده کرده بود- صحت ندارد.

© The Independent

بیشتر از فیلم