زنان افغان طالبان را به حمایت از تروریسم متهم کردند

این زنان در یک حرکت خودجوش اعتراضی از جامعه جهانی خواستند که طالبان را به رسمیت نشناسند

معترضان در یک مکان بسته، از مبدل‌شدن افغانستان به پناهگاه امن هراس‌افکنان ابراز نگرانی کردند- ایندیپندینت فارسی

شماری از زنان افغانستان در یک حرکت خودجوش و در یک مکان بسته، به شیوه حاکمیت طالبان اعتراض کردند. زنان معترض گفتند افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها تبدیل شده است و از حضور گسترده تروریست‌های بین‌المللی در کشور ابراز نگرانی کردند. این زنان روز پنجشنبه، سیزدهم مرداد، در یک حرکت اعتراضی اعلام کردند افغانستان با وجود طالبان به مرکز فعالیت‌های تروریستی تبدیل شده است و جامعه جهانی نباید حاکمیت این گروه را به‌رسمیت بشناسد.

زنان معترض که هویت و مکانشان را به علت ترس از طالبان فاش نکردند، به ایندیپندینت فارسی گفتند از حضور گسترده گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران‌اند. این حرکت اعتراضی پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، در کابل برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 زنان معترض گفتند ناتو طی ۲۰ سال حضور در افغانستان درباره مبارزه با هراس‌افکنی صحبت می‌کرد، اما اکنون پس از خارج شدن نیروهای آمریکایی، این کشور به محل ائتلاف تروریست‌های جهانی تبدیل شده است. آنان همچنین از تمامی زنان افغانستان خواستند به اعتراض‌هایشان علیه طالبان ادامه دهند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، زنان بسیاری در برابر اعمال محدودیت‌ها، بازداشت‌ها و قتل نظامیان و غیرنظامیانی که در حکومت پیشین کار می‌کردند اعتراض کردند، اما طالبان شماری از این معترضان را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از معترضانی که در استان بلخ و در شهر مزار شریف بازداشت شدند در زندان‌های طالبان شکنجه شده‌اند و حتی به برخی‌ از آنان تجاوز شده است.

طالبان ۴۰ نفر از زنان معترض در کابل را نیز بازداشت کردند و از آنان اعتراف اجباری گرفتند. پس‌ازاین بازداشت‌ها، اکنون هیچ کس جرات برپایی تجمع اعتراضی در خیابان‌های افغانستان را ندارد.

 

بیشتر از جهان